دیبر ستاد انتخابات ایلام: شرکت در انتخابات به ساعات پایانی رأی‌گیری موکول نشود

ایلام - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات استان ایلام با بیان اینکه هم استانی‌های عزیز ایلامی، شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی فرایند اخذ رأی موکول نکنند، گفت: مدارک مورد نیاز برای شرکت در انتخابات اصل کارت ملی و شناسنامه است.

"فرشید زرگوش" در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: انتخابات از ساعت هشت صبح شروع شده و طبق قانون به مدت ۱۰ ساعت تا ساعت ۱۸ عصر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تمدید وقت فرایند رأی گیری در شعبه‌های اخذ رای مطابق قانون وزارت کشور تصمیم گیری می‌کند، افزود: در صورت تمدید مهلت رأی گیری فرایند انتخابات ریاست جمهوری، این موضع از طریق رسانه ملی و رسمی کشور اعلام می‌شود و به استحضار مردم شریف استان نیز خواهد رسید.

دبیر ستاد انتخابات استان ایلام با تاکید بر اینکه هم استانی‌های عزیز ایلامی شرکت در انتخابات را به ساعات پایانی رأی گیری موکول نکنند، یادآور شد: در اطلاعیه‌های وزارت کشور توصیه شده که هموطنان عزیز در هنگام نوشتن آرای خود مشخصات کامل نامزد مورد نظر خود را شامل نام و نام خانوادگی و شماره نامزد به صورت صحیح و خوان در تعرفه رای بنویسند.

زرگوش تاکید کرد: برخی از هموطنان عزیز هنوز موفق نشده‌اند که شناسنامه مکانیزه و کارت ملی هوشمند دریافت کنند، در صورت داشتن شناسنامه و کارت ملی قدیمی، مسئولان شعب اخذ رای می‌توانند طی تماس تلفنی با ثبت احوال شهرستان مربوطه شماره ملی فرد مذکور را دریافت کرده و اقدام به اخذ رأی از وی کنند.

وی با بیان اینکه مدارک مورد نیاز برای شرکت در انتخابات اصل کارت ملی و شناسنامه است، یادآور شد: سن انتخاب کنندگان در انتخابات امروز هشتم تیرماه، ۱۸ سال تمام است و بر این اساس، همه متولدین روز هشتم تیرماه سال ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند با حضور در شعب اخذ رأی سراسر کشور در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سطح ۶۳۳ شعبه ثابت و سیار در مناطق شهری، روستایی و عشایری استان برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha