موج دوم مشارکت مردم مازندران در انتخابات ریاست جمهوری

ساری - ایرنا - همزمان با تمدید فرآیند رای‌گیری تا ساعت ۲۴ امشب، مردم دیار علویان با مشارکت گسترده در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، برگ زرین دیگری در تاریخ پرافتخار نظام اسلامی ثبت و ضبط کردند که این امر نگرانی دشمنان انقلاب را پی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با آغاز فرآیند رای‌گیری از راس ساعت هشت صبح امروز جمعه هشتم تیر ماه جاری، مردم مازندران در پاسخ به فرامین رهبری با شرکت در انتخابات و حضور پای صندق‌های اخذ رای نشان دادند که همچنان، دلداده نظام اسلامی و عاشق انقلاب هستند. مازندرانی‌ها یک بار دیگر اثبات کردند که در تبعیت از فرامین رهبری که بر شرکت گسترده مردم در انتخابات تاکید داشتند و برای داشتن ایران قوی، از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی‌کنند.

هر چه به ساعات پایانی رای‌گیری نزدیک‌تر می‌شویم حضور با شکوه مردم مازندران در شعب اخذ رای علاوه بر احساس غرور ملی، یک پیام خاص نیز برای دشمنان به همراه همراه دارد؛ این‌که ما همچنان دلداده نظام اسلامی و گوش به فرمان رهبری هستیم.

مردم مازندران به خوبی می‌ دانند که حضور حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب فرد اصلح، علاوه بر اقتدار روزافزون کشورمان در عرصه داخلی و بین‌المللی و دستیابی به توسعه و پیشرفت پایدار، آینده فرزندان ایران زمین را تضمین خواهد کرد.

با بررسی و تحلیل نوع برخورد حکام کشورهای غربی با جمهوری اسلامی، درک خواهیم کرد که دشمنان از حضور حماسی مردم در عرصه‌های مختلف در هراس هستند و بر همین اساس نیز تلاش می‌کنند که اهمیت این دوره از انتخابات را کمرنگ جلوه دهند.

سردمداران غربی از زمان پیروزی انقلاب تا امروز با اعمال فشار و وضع تحریم‌های ناجوانمردانه قصد داشتند تا به واسطه آن اراده نامشروع خود را بر اراده ملت بزرگ ایران تحمیل کنند، اما سلاح ملت ما در دفاع از خود، وحدت و انسجام ملی بود.

موج دوم مشارکت مردم مازندران در انتخابات ریاست جمهوری

مشارکت گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری یک پیام واضح برای تمام دنیا دارد و آن این است که اراده ملت ایران از سال‌های قبل پولادین‌تر و آب‌دیده‌تر شده و تا رسیدن به سرمنزل مقصود از اهداف والا و قانونی خود کوتاه نخواهند آمد.

انتخابات در جمهوری اسلامی ایران یک تفاوت بسیار بزرگ و آشکار با انتخابات در دیگر کشورهای مدعی دموکراسی دارد؛ انتخابات در کشورهای غربی و اروپایی که به دروغ ادعای دموکراسی دارند با تکیه بر سازوکاری که صاحبان سرمایه و کارتل‌های اقتصادی طراحی می‌کنند برگزار می‌شود و اقلیت محدودی پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند. به همین دلیل مردم مجبور به انتخاب گزینه‌های احزاب هستند. اما در جمهوری اسلامی اوضاع کاملا متفاوت است و اساس انتخابات، متکی بر حضور گسترده و بدون محدودیت مردم شکل می‌گیرد و بر همین اساس است که دشمنان از حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری هراس دارند.

در انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم علاوه بر همدلی و اتحاد باید در جست‌وجوی عقلانیت برای انتخابی درست باشیم؛ انتخابی که نتیجه آن سیر صعودی رسیدن به اهداف ترقی و ارزش‌های انسانی به معنای پوشش دیگر ابعاد چندگانه باشد.

انتخاب با مشارکت بالا و حضور طیف‌های مختلف جامعه بر مبنای عقلانیت و مصلحت، خالص‌ترین نوع ارتباطی است که در تناسب تنگاتنگ سیاسی در قالب انتخابات میان ملت و حکومت برقرار می‌شود و مدعیان دروغین دموکراسی از همین ارتباط در هراس هستند.

شماری از مردم مازندران که برای شرکت در انتخابات در یکی از شعب اخذ رای در شهر ساری حضور یافتند در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند که مشارکت بیشتر و قوی‌تر در انتخابات، یعنی اظهار قدرت بیشتر به دشمنان آشکار و پنهان و هرچه حضور در انتخابات بیشتر باشد، نمایش قدرت به دشمنان بیشتر خواهد بود و این اظهار قدرت بازدارندگی ایجاد خواهد کرد.

یک شهروند اهل ساری گفت: مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری کشور را به «ایران قوی» نزدیک می‌کند و اقتدار نظام را به جهانیان ثابت خواهد کرد.

امیرهوشنگ پاشا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این‌که مشارکت بالا در انتخابات به رییس‌جمهور منتخب انرژی بیشتری برای خدمتگزاری می‌بخشد، ادامه داد: انتخابات و مشارکت بالا مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که دستاوردهای بین‌المللی برای کشور دارد و ملت ایران را چند پله به «ایران قوی» نزدیک می‌کند.

وی افزود: مشارکت در انتخابات حلال مشکلات ملت است و رییس‌جمهور هرچه پشتوانه رای بالاتری داشته باشد ظرفیت بیشتری برای حل مشکلات در مجامع بین‌المللی خواهد داشت.

یک کارمند بازنشسته نیز با بیان اینکه مشارکت مردم در انتخابات نوعی دخالت در سرنوشت خویش است، گفت: مردم با شرکت در انتخابات و حضور پای صندوق‌های رای به وظیفه و تکلیف خود عمل می‌کنند و حضور مردم پشتوان‌ای برای تشکیل دولتی قوی است.

افشین فقیه نصیری خاطرنشان کرد: پیروزی این انقلاب به واسطه حضور مردم بود و تداوم آن هم به واسطه حضور و مشارکت مردم است.

موج دوم مشارکت مردم مازندران در انتخابات ریاست جمهوری

این شهروند ادامه داد: حضور مردم و مشارکت آن‌ها در انتخابات امنیت‌آفرین و پشتوانه قوی برای رییس‌جمهور در محافل بی‌المللی و اجرای وظایف اوست.

فقیه نصیری با بیان این‌که مشارکت مردم در عرصه‌های مختلف به‌ ویژه در انتخابات برای کشور اقتدارآفرین است، گفت: دشمنان اقتدار کشور را با مشارکت مردم در انتخابات می‌سنجند.

وی ادامه داد: برای دشمنان نظام مهم است که ما تا چه اندازه نسبت به تعیین سرنوشت خود و انتخاب رییس قوه مجریه کشور پای کار هستیم.

این شهروند گفت: در واقع حضور مردم پای صندوق‌های رای و انتخاب رییس‌جمهور با رای بالا برای انسجام داخلی و اقتدار بین‌المللی حائز اهمیت است. ‌

فقیه نصیری با اشاره به اهمیت مشارکت در انتخابات برای همه کشورها ادامه داد: در کشور ما به دلیل اعتقاد به حاکمیت مردم‌سالاری دینی، انتخابات دارای اهمیت دوچندان است.

وی با بیان این‌که انتخابات ریاست جمهوری همیشه از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: رئیس‌جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور در تمام شئون و بخش‌های کشور نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای دارد.

موج دوم مشارکت مردم مازندران در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش ایرنا، فرآیند رای‌گیری در مازندران امروز همزمان با سراسر کشور در ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ صندوق سیار با فعالیت نزدیک به ۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی برگزار می‌شود. جمعیت واجد شرایط مازندران برای این انتخابات ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر است یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۱۲ نفر این تعداد را مردان و یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۳۲ نفر را زنان استان تشکیل می‌دهند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش یک سال زودتر از موعد برگزار می‌شود. پس از شهادت رئیس‌جمهور در ۳۰ اردیبهشت امسال، وزیر کشور روز یکشنبه ششم خرداد ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد.

نام‌نویسی داوطلبان شرکت در این انتخابات از ۱۰ تا ۱۴ خرداد انجام شد که پس از ثبت‌نام ۸۰ نفر از چهره‌های اجرایی و سیاسی کشور، شورای نگهبان صلاحیت ۶ نفر شامل مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی را به عنوان نامزدهای نهایی این انتخابات تایید کرد. با انصارف علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی از حضور در انتخابات به نفع ۲ نامزد جبهه انقلاب اسلامی، چهار نامزد در رقابت انتخاباتی باقی ماندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha