۹ تیر ۱۴۰۳، ۸:۲۶
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85523610
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۶۰ تشکل تعاونی روستایی در استان اصفهان فعال است

اصفهان- ایرنا -رییس سازمان تعاون روستایی اصفهان گفت: ۴۶۰ تشکل شامل شرکت‌های تعاونی روستایی، زنان، تولید، کشاورزی و اتاق اصناف در زمینه‌های مختلف مشغول ارائه خدمت به روستاییان و بهره‌برداران بخش کشاورزی استان است.

محسن حاج عابدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیش از ۳۵۰ هزار نفر عضو اتحادیه ها، تعاونی ها و تشکل های روستایی استان اصفهان هستند.
وی اظهار داشت: سازمان تعاون روستایی اصفهان و واحدهای زیر مجموعه آن یکی از گسترده‌ترین شبکه های تعاون روستایی در کشور است.

رییس سازمان تعاون روستایی استان اصفهان اضافه کرد: مجموعه برنامه های تعاون روستایی حول سه محور اصلی هدایت، حمایت و نظارت ساماندهی شده است.
حاج عابدی با اشاره به نامگذاری امسال به‌ «جهش تولید با مشارکت مردم»، تصریح کرد: مشارکت مردم مصداق بارز، اصلی و اساسی در تشکل‌های تعاونی است و ظرفیتی استثنایی برای مجموعه سازمان و یک وظیفه و تکلیف مضاعفی برای ماست که امیدواریم بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.
وی خاطرنشان کرد: آموزش و توانمندسازی در حوزه های مختلف شبکه تعاون روستایی جزو برنامه‌های بسیار مهم و اولویتدار این سازمان در استان اصفهان است.
وی افزود: هوشمند سازی در حوزه آمار و اطلاعات یکی دیگر از برنامه‌های اساسی این شبکه است که برنامه ریزی برای آن در اصفهان بصورت آزمایشی انجام شده و سامانه جامع تعاونی‌ها (سجا) در حال راه اندازی است.
رییس سازمان تعاون روستایی استان اصفهان گفت: تامین و توزیع بهنگام نهادهای کشاورزی در حوزه های زراعت، باغبانی، دام و طیور، شیلات و آبزیان و محصولات گلخانه‌ای یکی دیگر از برنامه‌های مهم و اساسی این سازمان است که تاثیر بسزایی در جهش تولید دارد.
به گزارش ایرنا، مجموع اراضی زراعی قابل‌کشت استان اصفهان حدود ۴۸۵ هزار هکتار است که در سال‌های نرمال از حیث بارش حدود ۷۰ درصد آن به کشت محصولات زراعی مانند انواع غلات، حُبوبات و محصولات علوفه‌ای، جالیزی و انواع سبزی و صیفی اختصاص می‌یابد.

تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تُن و مجموع اراضی باغی استان نیز حدود ۸۵ هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تُن برآورد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha