۹ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۸
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85523667
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرنگاران، راویان گمنام حماسه حضور مردم

۹ تیر ۱۴۰۳، ۹:۰۸
کد خبر: 85523667
خبرنگاران، راویان گمنام حماسه حضور مردم

خرم آباد- ایرنا- خبرنگاران راویان گمنامی هستند که در تمامی ادوار برگزاری انتخابات همچون راویانی گمنام در پوشش لحظه به لحظه وقایع و رویدادها و همچنین ثبت لحظات به یاد ماندنی و خاطره انگیز نقش مهمی را ایفا می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، خبرنگاران اصرار دارند که پس از حضور رییس ستاد انتخابات لرستان در جمع آنان در ساعات ابتدایی صبح به شعبه های اخذ رای بروند و از نزدیک و در میان مردم این رویداد سیاسی مهم و حساس را ثبت و ضبط کنند، بالاخره مدیر روابط عمومی استانداری با این خواسته آنان موافقت و بسیاری از خبرنگاران حاضر در ستاد جهت حضور در شعب سوار بر خودروهای ون راهی شعبه ها می شوند.

گرچه ساعات ابتدایی صبح است اما گرمای هوا حکایت از روزی گرم و سرنوشت ساز دارد، خودروها مقابل مسجد صاحب الزمان چهارراه فرهنگ می ایستند و خبرنگاران از آن ها پیاده می شوند، گرچه ساعات آغازین فرآیند اخذ رای است اما این شعبه از سایر تقریبا شلوغ تر به نظر می رسد و رای دهندگان در حیاط مسجد و بر روی صندلی های زیر سایبان به صف شده و منتظر ورود به داخل هستند.

پس از هماهنگی های لازم خبرنگاران به داخل شعبه هدایت می شوند، برای ثبت و ضبط این رویداد حساس سیاسی یکی هم صحبت میانسال ها می شود و دیگری رای اولی ها را برای تهیه گزارش مردمی بر می گزیند، عکاسان نیز لنزهای دوربین ها را به سوی حاضران در صف و رای دهندگان تنظیم کرده و هریک مشغول ثبت بهترین عکس ها از این رویداد مهم هستند.

حضور خبرنگاران شور و حال دیگری به شعبه اخذ رای داده و رای دهندگان نیز تلاش دارند به بهترین نحو ممکن پاسخگوی سوالات باشند، خانمی مسن عصا بدست و با طمانینه منتظر است که قاب دوربین بر روی او تنظیم شود تا صحبت های خود را آغاز کند، جوان رای اولی نیز اشتیاق دارد که صحبت های خود را زودتر شروع کند و قاب دوربین ها لحظه انداختن اولین رایش را به صندوق در تاریخ ماندگار کنند.

کارها که انجام می شود خبرنگاران دوباره راهی ون ها می شوند، سرهای همه در گوشی هایشان است، یکی فیلم های ضبط شده را تنظیم می کند و دیگری در حال ویرایش عکس هاست و خبرنگاران مکتوب نیز تند و تند در حال تایپ صحبت های رای دهندگان هستند تا بهترین گزارش ها را در این روز سرنوشت ساز مخابره کنند.

خبرنگاران، راویان گمنام حماسه حضور مردم

ساعتی نمی گذرد که عکس، فیلم و گزارش تمامی رسانه های برخط رسمی و محلی بر روی خروجی قرار می گیرد و کسی نمی داند که گردآورندگان آنها چه کسانی هستند اما برای همیشه در تاریخ کشور ماندگار می شوند تا نشان دهند که اگر این راویان گمنام نباشند ثبت این لحظات ناب و تاریخ ساز میسر نخواهد بود.

بسیاری از عکس هایی که ثبت شده و در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است، از حضور آن معلول مشتاق به شرکت در سرنوشت سیاسی کشور گرفته تا آن مرد و بانوی میانسال و جوان رای اولی که انگشت های سبابه خود را به سوی دوربین گرفته اند و با دست دیگر هر رای خود را که تیری است بر قلب دشمنان راهی صندوق ها می کنند تا اندک اندک جمع شوند و از دل آن ها فرد اصلحی بیرون بیاید و نشان دهد در تمامی ادوار انتخاباتی اراده ملت مقدم بر هر خواسته و تعیین کننده و فصل الخطاب است.

خبرنگاران لرستان تا آخرین دقایق رای گیری در ستاد انتخابات و شعب اخذ رای حاضر بوده و مهمترین اخبار انتخاب چهاردهم ملت را مخابره و تصاویری را ثبت کردند که در آینده از آنها به عنوان مهمترین اسناد حضور یک ملت در تعیین سرنوشت سیاسی کشور یاد خواهد شد.

هرچند نمی توان منکر بود که نرخ مشارکت بنا به دلایلی نسبت به ادوار گذشته تا حدودی کاهش داشته اما باز هم ملت آگاه و همیشه در صحنه ایران با حضور در پای صندوق های رای ثابت کردند که همچنان نسبت به سرنوشت سیاسی کشور دغدغه مند هستند.

روز گذشته هرچقدر که رسانه های معاند تلاش داشتند تا حضور ملت ایران را کمرنگ جلوه دهند ولی خبرنگاران داخلی این راویان حقیقت گو با حضور موثر خود در صحنه انتخابات و پای صندوق ها لحظاتی زیبا از حضور پررنگ ملت را در قاب تاریخ ماندگار و صدها اخبار و اطلاعات دقیق را از تمامی وقایع این روز به جهانیان مخابره کردند تا در حقیقت تاریخ ماندگار شود که ایرانی مشکلات دارد اما اجازه دخالت احدی را در سرنوشت سیاسی کشور خود نمی دهد و امیدوار به آینده ای روشن و فردایی بهتر برای فرزندان این آب و خاک است.

روز گذشته به گواه مدیر روابط عمومی استانداری لرستان نمایندگان و فعالان ۷۰ رسانه از ساعات ابتدایی شروع فرآیند اخذ رای در محل ستاد انتخابات استان حضور داشتند و اخبار مربوط به این رویداد مهم را پوشش دادند.

ابوطالب شفقت استاندار لرستان نیز با بیان اینکه حضور اصحاب رسانه و فعالان خبری پای صندوق های اخذ رای موجب شور انتخاباتی شد افزود: خبرنگاران به شعب اخذ رای سرکشی و شور و حضور آنها باعث ترغیب مردم به حضور در صحنه انتخابات گردید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha