۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶
کد خبر: 85524033
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناخت عوارض سقط جنین نیازمند فرهنگ سازی است

۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶
کد خبر: 85524033
شناخت عوارض سقط جنین نیازمند فرهنگ سازی است

شیراز-ایرنا-مدیرگروه سلامت خانواده جمعیت و مدارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دومین کارگروه پیشگیری و مقابله با سقط عمدی جنین بر اهمیت فرهنگ سازی در زمینه عوارض سقط جنین تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، ثریا زحمت کش شنبه در این کارگروه گفت: مشارکت فعال تمام حوزه ها، برای اجرای ماده ۵۶ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ضروری است؛ بخش مهمی از تحقق قوانین جوانی جمعیت به موضوع پیشگیری از سقط جنین مرتبط است.

وی عنوان کرد: پیشگیری از سقط جنین می‌ تواند سهم به سزایی در رشد جمعیتی کشور ایفا کند، علاوه بر اینکه در موارد بسیاری، سقط جنین، سلامت مادر را هم به طور جدی تهدید می ‌کند و حتی گاهی منجر به ناباروری دائمی مادر می‌ شود.

زحمتکش با تبیین اهداف و وظایف این کارگروه گفت: آگاه‌سازی ارائه دهندگان خدمت و فرهنگ سازی برای گیرندگان و ارائه دهندگان خدمت، از جمله نتایجی است که در عملکرد این کارگروه باید شاهد باشیم.

الهام حسامی، کارشناس سلامت مادران دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: اغلب موارد سقط عمدی در کشورهای در حال توسعه اتفاق می افتد و در ایران به دلیل درهم تنیدگی با موضوعات اخلاقی، اعتقادی و خانوادگی، در بسیاری از موارد ماهیت زیرزمینی پیدا می کند.

حسامی با بیان اینکه آمار دقیقی از موارد سقط در دسترس نیست، اضافه کرد: با توجه به ماهیت برنامه و به منظور پیشبرد اهداف، مجموعه های قانونی، نظارتی، نهادهای فرهنگی و رسانه ای در این باره وظیفه مهمی بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه سقط جنین علاوه بر آسیب به سلامت جسم، باعث آسیب به سلامت روان مادر نیز می شود، گفت: عفونت و آسیب رحم، افزایش خطر زایمان زودرس را در بارداری بعدی و اختلالات خلقی مانند افسردگی از جمله عوارضی است که سقط جنین به دنبال دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha