۱۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۱
کد خبر: 85524539
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

«جلیلی» پیشتاز انتخابات ریاست جمهوری در قائمشهر

ساری-ایرنا- فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان قائمشهر با اشاره به برگزاری مرحله نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌پس از شمارش بیشترین آرای مردم این شهرستان به "‌سعید جلیلی"‌بود.

جواد مولایی قراء روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سعید جلیلی یکی از چهار نامزد این دوره از انتخابات ریاست جمهوری توانست ۳۵ هزار و ۵۴ رای مردم قائمشهر را کسب کند.

وی ادامه داد: ۳۳ هزار و ۱۴۲ قائمشهری به "مسعود پزشکیان"‌ رای دادند و این نامزد نیز در رتبه دوم آرای ماخوذه شهرستان قرار گرفت.

فرماندار قائمشهر گفت: "محمدباقر قالیباف"‌ ۹ هزار و ۲۴۲ رای و " مصطفی پورمحمدی" ۹۴۴ رای در این شهرستان کسب کردند.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام ستاد انتخابات کشور، در انتخابات هشتم تیر مسعود پزشکیان ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای، سعید جلیلی ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ ‌رای، محمدباقر قالیباف ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰ رای و مصطفی پورمحمدی ۲۰۶ هزار و ۳۹۷ رای کسب کردند.

با توجه به حد نصاب نرسیدن آرای نامزدها، رقابت انتخاباتی بین مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به مرحله دوم کشیده شده که این مرحله قرار است جمعه همین هفته، ‌۱۵ تیرماه برگزار شود.

رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مازندران روز هشتم تیر همزمان با سراسر کشور در ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ صندوق سیار با فعالیت نزدیک به ۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی برگزار شد.

جمعیت واجد شرایط مازندران برای این انتخابات ۲ میلیون و ۴۸۷ هزار و ۲۴۴ نفر شامل یک میلیون و ۲۵۱ هزار و ۱۱۲ نفر مرد و یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۱۳۲ نفر زن بود که از این تعداد یک میلیون و ۴۳ هزار و ۵۷۰ نفر آرای خود را به صندوق انداختند و مشارکت ۴۲.۳ درصدی در مازندران ثبت شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha