۴ هزار دانش‌آموز و معلم مناطق محروم در اردوهای تابستانه شرکت می‌کنند

تهران- ایرنا- رئیس هیات مدیره و سرپرست موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی گفت: سه هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و ۵۰۰ معلم از مناطق کم برخوردار در اردوی تابستانه "به سوی قله‌ها" شرکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ایرنا، سید محمد بطحایی روز یکشنبه در نشست خبری با رسانه‌ها با عنوان "به سوی قله‌ها، فرصت صعود" ویژه برنامه اردوی فرهنگی، هنری و قرآنی دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم اظهار کرد: بنیاد مستضعفان تصمیم بر توجه بیشتر به حوزه کودکان، نوجوانان و جوانان در مناطق کم برخوردار گرفته است.

وی با بیان اینکه بخشی از برنامه‌ها در حوزه مهارت و پرورش است، افزود: بنیاد علوی بازوی اجرایی برنامه‌های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان است.

بطحایی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ سه دسته برنامه داریم. نخست کاهش نابرابری آموزشی در مناطق محروم و ارتقای وضعیت یادگیری دانش‌آموزان، دوم برنامه‌های مرتبط با مهارت زیرا بچه‌ها در مدرسه بسیار کم با مهارت و کارآفرینی آشنا می‌شوند و تصمیم برآن است که تعدادی از مدارس مناطق محروم را با برنامه کارآفرینی و مهارت به ویژه مشاغل بومی و منطقه‌ای آموزش دهیم.

رئیس هیات مدیره و سرپرست موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی درباره گروه سوم برنامه‌ها هم توضیح داد: سبک زندگی اسلامی و ایرانی و سواد رسانه‌ای در این حوزه مدنظر است و ۳۶۰ هزار نفر تحت پوشش برنامه‌ها قرار می‌گیرند که تعداد زیادی دانش‌آموز و بخشی از آنها معلمان مناطق محروم هستند و بنیاد علوی در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته بیش از ۴ برابر اعتبار در نظر گرفته است.

بطحایی یادآور شد: مدارس شبانه‌روزی از سوی بنیاد مستضعفان پیش از مهر شروع می‌شود، در این راستا، تجهیز هنرستان‌ها نیز یکی دیگر از برنامه‌های این بنیاد است.

وی ادامه داد: نخستین اردو که از فردا - ۱۱ تیرماه - در مجتمع امام خمینی (ره) در لواسان افتتاح می‌شود، بیش از هزار دانش‌آموز برای تمرین و زندگی اردویی از ۷ استان اصفهان، سمنان، لرستان، همدان، البرز، کرمانشاه و گیلان حضور دارند و کلاس‌های مهارت آموزی برای آنها برگزار می‌شود.

وی افزود: داده‌های طرح نماد به ما کمک کرد که در هر شاخص کدام مناطق در اولویت قرار دارند، این اردوها به نوعی کارگاه تمرین مهارت‌ها است و به آنها می‌آموزد چگونه در کنار دیگران با مشکلات مقابله کنند.

رئیس هیات مدیره و سرپرست موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی خاطرنشان کرد: اردوی دوم بر کتابخوانی تاکید دارد که هزار دانش‌آموز و ۲۰۰ معلم حضور دارند و هدف اصلی این است که در دنیای دیجیتال توجه بیشتری را به سمت کتاب و کتابخوانی جلب کنیم تا با چهره‌های الگو در این حوزه آشنا می‌شوند.

بطحایی گفت: در اردوی سوم، هزار دانش‌آموز از مناطق مرزی حضور دارند و رویکرد اصلی آشنایی دانش‌آموزان با فرهنگ و تمدن ایران و اسلام است.

وی با اشاره به برنامه مهارت اردویی توضیح داد: در این برنامه‌ها دانش آموزان با آسیب‌های اجتماعی هم آشنا می‌شوند و می‌آموزند که چگونه در برابر آسیب‌ها از خود محافظت کنند.

۴ هزار دانش‌آموز و معلم مناطق محروم در اردوهای تابستانه شرکت می‌کنند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha