۲۴ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۲۳
کد خبر: 85628975
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ هزار دانش‌آموز تحت پوشش بنیاد علوی قرار دارند+فیلم

تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیرعامل بنیاد علوی (موسسه آموزش، مهارت و پرورش علوی) گفت: این موسسه در مرحله نخست اجرای طرح ملی مهارت‌افزایی طی سال جاری ۱۵ هزار دانش‌آموز پایه نهم را در سراسر کشور تحت پوشش قرار داده‌ است.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد بطحایی عصر روز سه‌شنبه در آیین افتتاح طرح ملی مهارت‌افزایی و کارآفرینی دانش‌آموزی بنیاد علوی که همزمان با سراسر کشور و به صورت ویژه در تربت‌حیدریه آغاز شد، افزود: در این طرح برای هر دانش‌آموز طی سال‌جاری، حدود ۳۰ میلیون ریال پیش‌بینی شده‌ است.

وی در تبیین طرح ملی مهارت‌افزایی و کارآفرینی دانش‌آموزی بنیاد علوی نیز گفت: هدف از اجرای این طرح، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌ها، تکنیک‌ها، روش‌های مهارت‌آفرینی و مهارت‌آموزی است.

بطحایی ادامه داد: نتیجه آشنایی دانش‌آموزان پایه نهم با ویژگی مشاغل، آن است که در زمان انتخاب شغل بدانند باید چه مولفه‌هایی را در نظر بگیرند.

مدیرعامل موسسه آموزش، مهارت و پرورش بنیاد علوی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین این مولفه‌ها، آشنایی با نیازهای بومی، محلی و منطقه‌ای است که نوع آموزش‌ها نیز برای اساس شرایط هر خطه، متغیر خواهد بود.

بطحایی با بیان اینکه اجرای طرح به صورت برون‌سپاری در حال اجراست، تصریح کرد: پیش‌تر با موسسه‌هایی که در حوزه مهارت‌ و کارآفرینی دارای تجربه موفق هستند، مذاکره و آنها را انتخاب کردیم تا با ما همکاری کنند.

وی گفت: برای سال‌های بعد در زمینه اجرای این طرح نیز، هزینه سرانه دانش‌آموزی مکفی و نامحدود در نظر گرفته‌ شده است.

بطحایی همچنین افزود: از سوی دیگر در بعد نیروی انسانی و در زمینه تامین تجهیزات به خصوص در مدارسی که امکانات و ملزومات لازم را ندارند، پیش‌بینی لازم انجام شده‌ است.

سیدامیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز گفت: امروز طرح ملی مهارت‌افزایی و کارآفرینی دانش‌آموزی بنیاد علوی به طور همزمان در سه شهرستان تربت‌حیدریه، چناران و سرخس با شرکت سه هزار نفر دانش‌آموز آغاز شد که سهم تربت‌حیدریه، هزار و ۷۷۰ نفر دانش‌آموز است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان تربت‌حیدریه نیز اظهار داشت: آشنایی دانش‌آموزان با مفهوم کارآفرینی، ویژگی‌های کارآفرینان موفق و نقش کارآفرینی در جامعه و اقتصاد از جمله مهمترین اهداف اجرای این طرح است.

حجت صالحی افزود: تعریف کارآفرینی و توضیح اهمیت آن، آشنایی با ویژگی‌های کارآفرینان موفق، تشویق دانش‌آموزان به خلق ایده‌های نوآورانه، تحلیل نمونه‌های واقعی از کارآفرینی موفق و نیز بحث و تبادل نظر درباره مسیرهای ممکن برای تبادل ایده به کسب و کار، از دیگر اهداف اجرای طرح است.

به گزارش ایرنا، بنیاد علوی یک مؤسسه غیردولتی در ایران است که تحت نظر بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی فعالیت می‌کند.

بنیاد علوی به عنوان بازوی این بنیاد، فعالیت خود را در امور خیریه و عام‌المنفعه آغاز و این فعالیت تاکنون در حوزه‌های سلامت، توزیع البسه رایگان، برگزاری اردوهای دانش‌آموزی، ارتقای تحصیلی دانش‌آموزان محروم، اعطای وام به دانشجویان محروم مستعد و سایر خدمات حمایتی و عام‌المنفعه ادامه داشته و دارد.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه علاوه بر اینکه قطب درمان منطقه جنوب خراسان رضوی است، با مزیت‌های مختلف در حوزه کشاورزی، معدن، صنعت و تجارت در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha