امام جمعه همدان: نقشه جامع برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان طراحی شود

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: برخی از برنامه‌های اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در فصل تابستان با هم تناقض دارد و موجب خنثی شدن یکدیگر می‌شود که برای پیشگیری از این موضوع باید نقشه جامع با محوریت این موضوع طراحی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی روز یکشنبه در شورای فرهنگ عمومی استان همدان افزود: باید مراقب برنامه ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان باشیم چرا که در اردوهای اوقات فراغت قرار نیست تنها وقت جوانان را پر کنیم، بلکه باید کارهای تربیتی و فرهنگی برای آن‌ها انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید یک نقشه جامع برای اوقات فراغت با جهت‌گیری تربیتی طراحی شود، تصریح کرد: دستگاه های آموزش و پرورش و ورزش و جوانان، برنامه‌های خود را برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان تدوین کنند.

آیت الله شعبانی موثقی تاکید کرد: شورای فرهنگ عمومی باید نقشه جامع را در موضوع اوقات فراغت طراحی کند که این برنامه قابل نقد، بحت و تصمیم‌گیری باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه فضای اردوگاهی سازمان بهزیستی همدان واقع در بلوار ارم محیطی خوب برای برگزاری اردوهای دانش‌آموزی است، ادامه داد: این مجموعه باید به طور کامل رایگان مورد استفاده دانش‌آموزان و نوجوانان قرار گیرد.

آیت‌الله شعبانی‌موثقی افزود: سازمان بهزیستی ابزارهایی برای حفظ و توسعه این اردوگاه ندارد و نگرانی‌هایی در رابطه با ابزارهای قانونی برای انتقال آن وجود دارد.

وی بیان کرد: در رابطه با این اردوگاه باید تدبیری صورت گیرد تا این فضا در اختیار سمن‌ها و مجموعه‌های فرهنگی و جهادی قرار گیرد.

امام جمعه با بیان اینکه این مجموعه ظرفیت برگزاری اردو برای ۵۰۰ تا یک هزار نفر را دارد، اظهار کرد: این مجموعه می‌تواند بدون تشریفات در اختیار مرکز تربیت کودک گذاشته شود و مجموعه‌های مردمی می‌توانند از این فضا استفاده کنند.

آیت الله شعبانی موثقی با گرامیداشت فرارسیدن روز عرفه اظهار کرد: روز عرفه بیشترین عنایات و بخشش‌های الهی نصیب بندگان می‌شود و امیدواریم همه ما بتوانیم در این روز از ثمرات دعای عرفه بهره‌مند شویم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha