۲ دانشجوی نمونه کشوری از اصفهان انتخاب شدند

اصفهان - ایرنا - ۲ نفر از دانشجویان نمونه سال ۱۴۰۲ در کشور از دانشگاه‌های صنعتی و علوم پزشکی اصفهان انتخاب شدند.

به گزارش ایرنا، ۳۰ دانشجوی نمونه کشوری سال ۱۴۰۲ از دانشگاه های زیر پوشش وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه در جشنواره ملی دانشجویان نمونه در تهران، معرفی و تجلیل شدند.

دانشجویان اصفهانی حاضر در این فهرست، محمد حسین جلالیان دانشجوی دکترای تخصصی مهندسی معدن از دانشگاه صنعتی اصفهان و مهدی هادیان برسیانی دانشجوی دکترای بالینی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستند.

۱۹ دانشجو از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از میان یکهزار و ۱۷۱ دانشجوی شرکت‌کننده در جشنواره دانشجویان نمونه انتخاب شدند که یک نفر از آنها از دانشگاه صنعتی اصفهان است.

همچنین ۱۱ دانشجو از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از میان ۸۸۳ شرکت‌کننده اولیه بعنوان برگزیدگان نهایی جشنواره دانشجوی نمونه کشوری در سال ۱۴۰۲ معرفی شدند که یک نفر از آنها از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است.

به گزارش ایرنا، جشنواره ملی انتخاب دانشجوی نمونه هر سال با همکاری ۲ وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف ایجاد انگیزه بین دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار می‌شود.

دانشجوی نمونه به فردی گفته می‌شود که از نظر آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و فعالیت‌های بین‌المللی و فناورانه جایگاه برتری نسبت به سایر دانشجویان داشته باشد.

دانشجویان نمونه کشوری علاوه بر دریافت هدایا و جوایز نقدی از مزایایی همچون معرفی به بنیاد ملی نخبگان و تحصیل در یک مقطع بالاتر بدون شرکت در آزمون ورودی آن مقطع برخوردار می‌شوند.

سی‌ و یکمین مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

اصفهان با حدود ۲۰۰ هزار دانشجو و سه هزار و ۵۰۰ عضو هیات علمی، دومین استان دانشگاهی کشور به‌شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha