زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی دزفول در دولت سیزدهم متحول شد

دزفول – ایرنا – فرماندار دزفول گفت: زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی دزفول طی سه سال اخیر با همت دولت سیزدهم متحول شده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا خردمند روز یکشنبه در آیین تجلیل از برترین‌های طرح جوانی جمعیت در سالن نشست‌های بیمارستان بزرگ دزفول، با بیان اینکه دولت شهید رییسی دولت کار جهادی است، بیان کرد: تمام سطوح مدیریتی دولت سیزدهم به ویژه وزارت بهداشت نشان داده که همچون رییس جمهور شهید، رویکرد آنها نیز کار جهادی و شبانه روزی است.

وی با بیان اینکه خدمات بهداشتی و درمانی دزفول به سخت گذرترین و محرومترین مناطق شهرستان گسترش یافته است، ادامه داد: حضور مستمر تیم‌های بهداشتی در مناطق سخت گذر، خدمات ماندگاری را در مناطق محرم دزفول رقم زده است.

زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی دزفول در دولت سیزدهم متحول شد

فرماندار ویژه دزفول گفت: ضعف در اطلاع رسانی، موجب شده تا بسیاری از خدمات دولت سیزدهم به خوبی برای مردم تبیین نشود.

وی ادامه داد: تا پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم تنها ۹ طرح نیمه تمام رها شده بخش بهداشتی و درمانی در دزفول وجود داشت که در دولت سیزدهم اجرای ۵۰ طرح بهداشتی در این شهرستان آغاز و ۳۰ طرح به بهره برداری رسید.

خردمند اظهارکرد: گسترش پوشش بیمه و ارایه خدمات دهی رایگان به کودکان زیر هفت سال از جمله دستاوردهای مهم و ماندگار دولت شهید رییسی در بخش بهداشت و درمان است.

وی انتخاب رییس جمهوری ادامه دهنده راه آیت الله رییسی را وظیفه‌ای مهم در انتخابات پیش رو دانست و ادامه داد: قدردانی از زحمات شهید آیت الله رییسی، انتخاب درست و رای به نامزد اصلح برای بسترسازی استمرار راه شهید جمهور در کشور است.

زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی دزفول در دولت سیزدهم متحول شد

دزفول در بهبود تمام شاخص‌های مهم بهداشتی جهش داشته است

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در این آیین گفت: دانشگاه علوم پزشکی دزفول جزو دانشگاه‌های برتر کشور در طرح جوانی جمعیت معرفی شده که این دستاورد مرهون تلاش‌های شبانه روزی بخش‌های مختلف دانشگاه‌ها و همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی شهرستان است.

علیرضا خسروپناه با چشمگیر دانستن دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی دزفول طی سه سال اخیر افزود: دزفول در بهبود تمام شاخص‌های اساسی و مهم بهداشتی و درمانی از جمله مرگ نوزاد، ‌مرگ کودکان زیر پنج سال و مرگ مادران باردار جهش داشته است.

وی ادامه داد: تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی دزفول از سال ۸۹ زمان تاسیس دانشگاه تا ۱۴۰۰ پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم تنها هشت رشته تحصیلی بود که در دولت مردمی، هفت رشته جدید به رشته‌های این دانشگاه افزوده شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، توسعه تخت‌های بیمارستانی و رشته‌های مورد نیاز را اولویت این دانشگاه دانست و گفت: هفت رشته فوق تخصصی از جمله ریه، اطفال، ‌جراحی اطفال، گوارش اطفال و همچنین ‌ترمیمی و سوختگی برای نخستین بار وارد دزفول شد.

وی افزود: امروز دستگاه سی تی آنژیو ۱۲۸ اسلایس به عنوان یکی از پیشرفته ترین دستگاه‌های تشخیصی شمال خوزستان در دزفول بهره برداری شد.

خسروپناه با بیان اینکه تعرفه پرستاری و ترمیم حقوق در دولت سیزدهم مصوب و اجرایی شد، اظهارکرد: سخت گذرتری و دورترین مناطق دزفول امروز با توجه دولت سیزدهم از نعمت خانه بهداشت برخوردار شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه مرکز جامع احمد فداله دزفول تا سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد، گفت: شهید رییسی نخستین رییس جمهوری بود که در منطقه محروم و سخت گذر احمد فداله حضور یافت و با این حضور، منطقه را متحول کرد.

وی افزود: دغدغه جمعیتی در کشور بیش از یک دهه است که توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده ولی دولت‌های قبل به این موضوع توجهی نداشتند.

خسروپناه اظهارکرد: ‌روند جمعیتی دزفول همچون کشور در حال رسیدن به نقطه بحرانی بود که با رویکرد دولت سیزدهم این روند متوقف و اندکی نیز بهبود یافته است.

وی ادامه داد: دزفول به عنون قطب درمانی در شمال خوزستان خدمات متنوعی به شهرها و استان‌های مختلف ارایه می‌کند.

زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی دزفول در دولت سیزدهم متحول شد

به گزارش ایرنا، معاون بهداشت وزارت بهداشت در سفر یک روزه به دزفول علاوه بر افتتاح ۶ طرح بهداشتی و درمانی، از بخش‌های مختلف و روند ارایه خدمات مرکز شبانه روزی سلامت روستای خیبر و همچنین روند احداث مرکز جامع سلامت شهر امام دزفول بازدید کرد.

توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی دزفول طی سه سال دولت سیزدهم رشد چشمگیری داشته است که بهره برداری از ۲۶ طرح بهداشتی، درمانی، آموزشی، دانشجویی و محرومیت زدایی دزفول، دهه فجر سال گذشته با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تنها بخشی از این توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان در دلوت مردمی سیزدهم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha