نماینده ولی فقیه در سمنان: دستگاه‌های امنیتی از قاچاق کالاهای اساسی جلوگیری کنند

سمنان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با اشاره به آثار مخرب قاچاق کالا و ارز گفت: دستگاه‌های امنیتی و انتظامی از قاچاق کالاهای اساسی و خروج آن به خارج از استان جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام مرتضی مطیعی شامگاه یکشنبه در دیدار با اعضای کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان سمنان با اشاره به خروج بی‌ضابطه برخی کالاها نظیر مرغ از استان افزود: این مساله، تعادل عرضه و تقاضا را در استان برهم می‌زند و لازم است قاچاق برخی کالاهای اساسی از این استان به خارج از آن در دستور کار دستگاه‌های امنیتی و انتظامی قرار گیرد.

وی با بیان این که قاچاق کالا نباید برای قاچاقچیان صرفه اقتصادی داشته باشد ادامه داد: عوامل بازدارنده قاچاق کالا باید از سوی دستگاه های امنیتی و انتظامی تشدید شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: ممکن است این گونه تصور شود که قاچاق کالا و ارز صرفا به حوزه اقتصاد، تولید و اشتغال آسیب وارد می‌کند اما این مسأله دامنه وسیع‌تری دارد و حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی را نیز در بر می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی مبارزه با قاچاق کالا در ابعاد کلان را حائز اهمیت فراوان دانست و افزود: واقعیت این است که بسیاری از کالاهای قاچاق از مبادی رسمی و تحت عناوین مختلف وارد کشور می‌شوند که باید این مساله را به طور ویژه مدنظر قرار داد.

وی شناسایی خلاءهای قانونی در حوزه قاچاق کالا و ارز را راهبردی اساسی برای جلوگیری از قاچاق عنوان و اضافه کرد: در برخی مواقع افراد با تبانی یا کارهای غیرقانونی زمینه قاچاق کالا را فراهم می‌کنند چرا که عواید نامشروع حاصل از آن را بیشتر از مخاطرات و عوامل بازدارنده می‌دانند.

امام جمعه سمنان تعطیلی کارخانه ها ناشی از قاچاق کالا را دارای ابعاد و پیامدهای مختلف اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برشمرد و اضافه کرد: یکی از ریشه‌های صرفه اقتصادی قاچاق کالا، زیاد بودن قیمت تمام‌شده تولیدات داخلی است که باید به آن توجه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی افزود: نفس تولید و خودکفایی، فارغ از صرفه اقتصادی آن دارای اهمیت است چرا که اقتصاد کشور را از وابستگی به آن‌ سوی مرزها نجات می‌دهد.

وی با یادآوری نقش دستگاه‌های مختلف برای کاهش هزینه تمام شده تولید در کشور اظهار کرد: قاچاق کالا و ارز در برخی موارد اهداف سیاسی دارد چراکه دشمن تلاش می‌کند از این طریق نظام اقتصادی را هدف قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان حراست و صیانت از بخش تولید و صاحبان صنایع را وظیفه همه مسوولان دانست و گفت: جلوگیری از قاچاق قدم اول و مهم برای رشد اقتصادی و رونق تولید ملی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha