توسعه متوازن بخش گردشگری در جیرفت هدف‌گذاری شده است

کرمان - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه بخش گردشگردی جیرفت ظرفیت عظیمی در ایجاد اقتصاد پایدار منطقه دارد گفت: توسعه متوازن بخش گردشگری این شهرستان هدف‌گذاری شده است.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان روز دوشنبه اعلام کرد که امیر حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار در سفر به شهرستان جیرفت و بازدید از مناطق گردشگری دَلفارد، بوم‌گردی‌ها و رستوران‌های این منطقه ضمن تاکید بر پیگیری حل مشکلات این تاسیسات از جمله حریم جاده افزود: به دنبال توسعه متوازن شهرستان جیرفت با توجه به ظرفیت بالای گردشگری هستیم.

به گفته وی، گردشگری با دارا بودن توان ایجاد تنوع اقتصادی، توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط محلی و توسعه مناطق محروم، کم‌برخوردار و کمتر توسعه یافته از طریق جلب سرمایه‌گذار همه معرف‌های توسعه متوازن را داراست.

معاون اقتصادی استاندار کرمان در بازدید از یکی از مجتمع های گردشگری در دست ساخت در شهر درب‌بهشت (مرکز بخش ساردوییه جیرفت با آب و هوایی سرد و بسیار مطبوع) که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: با توجه به پیشرفت فیزیکی خوب این مجتمع به زودی شاهد بهره‌برداری و افتتاح آن خواهیم بود.

به گفته وی بازگشایی این مجتمع با دارا بودن واحدهای اقامتی و پذیرایی به همت جانبازان دفاع مقدس در واقع نمونه‌ای از حرکت درست در مسیر توسعه پایدار منطقه با بهره‌برداری صحیح و کارا از منابع است.

حسن زاده ادامه داد: توسعه متوازن در بخش گردشگری شهرستان جیرفت با هدف تولید ثروت و توسعه پایدار در مناطق کم‌برخوردارتر تاثیر بسزایی در ایجاد فضای بهتر اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارد و توسعه متوازن لازمه دستیابی به شاخصه‌های توسعه پایدار به شمار می رود؛ در عین‌حال خود زمینه‌ساز ایجاد پایداری اقتصادی است.

در این گزارش آمده که معاون اقتصادی استاندار کرمان به همراه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان و تیم کارشناسی میراث از منطقه بُندر هنزا و تخت سرتشتک شهرستان رابر نیز بازدید کردند.

تخت سرتشتک دشتی وسیع در چندین کیلومتر در ارتفاعی بالاست که مناظر بسیار بدیعی را پیش چشم گردشگران می گذارد و ثبت ملی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha