اجرای طرح جوانی جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد در چه مرحله‌ای است؟

یاسوج- ایرنا- کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر، با چالش‌های جمعیتی متعددی از جمله کاهش نرخ باروری و افزایش سن ازدواج روبرو بوده و این چالش‌ها می‌تواند پیامدهای منفی برای اقتصاد، نظام اجتماعی و فرهنگی استان داشته باشد.

به گزارش ایرنا دولت سیزدهم طرح‌های مختلفی را برای مقابله با این چالش‌ها در نظر گرفته است. از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن اشاره کرد.

طرح جوانی جمعیت شامل مجموعه‌ای از مشوق‌ها برای افزایش نرخ باروری در کشور است، از جمله وام‌های کم‌بهره، کمک‌هزینه نگهداری از فرزند، مرخصی زایمان و زمین رایگان.

طرح نهضت ملی مسکن نیز یکی از طرح‌های بزرگ دولت برای خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد در سراسر کشور است.این طرح شامل ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت و زمین رایگان به متقاضیان مسکن می‌شود.

استان کهگیلویه وبویراحمد نیز از جمله استان‌هایی است که درگیر چالش‌های جمعیتی است. در این راستا، اقداماتی در راستای اجرای طرح‌های جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن در این استان در حال انجام است.

واگذاری رایگان زمین مسکونی به ۲ هزار و ۳۵۴ خانواده دارای سه فرزند

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد از واگذاری رایگان زمین مسکونی به ۲ هزار و ۳۵۴ خانواده در این استان خبر داد.

محمد راستا، اظهار داشت: این زمین‌ها در قالب طرح جوانی جمعیت و با کمک دولت به این خانواده‌ها واگذار شده است.

وی افزود: مراحل تفکیک و واگذاری این زمین‌ها انجام شده و هم‌اکنون متولیان در حال صدور سند ملکی برای صاحبان این زمین‌ها هستند.

راستا با اشاره به آغاز استفاده از مزایای مسکن در طرح جوانی جمعیت از سال ۱۴۰۰ به منظور پیشگیری از پیری جمعیت کشور، گفت: خانواده‌های دارای سه فرزند و بالاتر بر اساس ماده چهار قانون جوانی جمعیت یک قطعه زمین دریافت کرده‌اند.

واگذاری رایگان زمین مسکونی به خانواده‌های دارای سه فرزند و بالاتر در استان کهگیلویه وبویراحمد، اقدامی تشویقی در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت و افزایش نرخ باروری در این استان است.

دولت با این اقدام می‌تواند حمایت بیشتری از خانواده‌ها دارای فرزندان بیشتری بدهد و از مهاجرت جوانان به سایر استان‌ها جلوگیری کند.

از سوی دیگر، با توجه به مشکلاتی مانند کمبود مسکن و گرانی زمین در سال‌های اخیر، این طرح می‌تواند به رفع بخشی از این مشکلات برای خانواده‌های دارای چند فرزند کمک کند.

طرح جوانی جمعیت یکی از طرح‌های دولت سیزدهم برای مقابله با چالش پیری جمعیت در ایران است. این طرح شامل مجموعه‌ای از مشوق‌ها برای افزایش نرخ باروری در کشور است، از جمله وام‌های کم‌بهره، کمک‌هزینه نگهداری از فرزند، مرخصی زایمان و زمین رایگان.

واگذاری رایگان زمین مسکونی در کهگیلویه وبویراحمد، یکی از اولین اقدامات در راستای اجرای این طرح در سطح استانی است و به نظر می‌رسد که این طرح می‌تواند گامی مثبت در جهت تشویق خانواده‌ها به فرزندآوری و مقابله با پیری جمعیت باشد.

در سال‌های اخیر، نرخ باروری در ایران به طور قابل‌توجهی کاهش یافته است. به گفته کارشناسان، این امر ناشی از عوامل مختلفی از جمله افزایش سن ازدواج، مشکلات اقتصادی و فرهنگی است.

دولت‌های مختلف در ایران تلاش کرده‌اند تا با ارائه مشوق‌هایی به خانواده‌ها، نرخ باروری را افزایش دهند. از جمله این مشوق‌ها می‌توان به وام‌های ازدواج، کمک‌هزینه نگهداری از فرزند و مرخصی زایمان اشاره کرد.

طرح جوانی جمعیت، جدیدترین طرح دولت ایران برای افزایش نرخ باروری است. این طرح شامل مجموعه‌ای از مشوق‌های بیشتر برای خانواده‌های دارای فرزند است، از جمله زمین رایگان.

اعطای زمین رایگان به بیش از ۶ هزار خانوار

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: تاکنون به بیش از ۶ هزار نفر از خانواده‌های استان در قالب اقشار ویژه، جوانی جمعیت و افراد متقاضی ساخت به صورت گروهی و انفرادی زمین واگذار شده است.

واگذاری زمین به بیش از ۶ هزار خانواده در کهگیلویه وبویراحمد نشان‌دهنده تعهد دولت به اجرای طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده‌های دارای فرزند است. این اقدام می‌تواند به رونق ساخت و ساز در این استان و ایجاد اشتغال در بخش مسکن کمک کند.

با توجه به کمبود مسکن در برخی از مناطق کهگیلویه و بویراحمد، واگذاری زمین به خانواده‌ها می‌تواند به رفع این مشکل کمک کند.

از سوی دیگر، ساخت و ساز مسکن می‌تواند به ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف از جمله صنعت ساختمان، حمل و نقل و خدمات کمک کند.

بخش مسکن یکی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد ایران است.این بخش سهم قابل‌توجهی در تولید ناخالص داخلی و اشتغال کشور دارد.

در سال‌های اخیر، دولت‌های مختلف در ایران تلاش کرده‌اند تا با ارائه تسهیلات به مردم، رونق را به بخش مسکن بازگردانند.

از جمله این تسهیلات می‌توان به وام‌های مسکن، کمک‌هزینه ساخت مسکن و ارائه زمین رایگان اشاره کرد.

۱۹ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: در زمان حاضر ۱۹ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن استان با پیشرفت فیزیکی ۱۰ تا ۹۰ درصد در حال ساخت است.

در دست ساخت بودن ۱۹ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در کهگیلویه وبویراحمد، خبر امیدوارکننده‌ای برای مردم این استان است.

این طرح می‌تواند به رفع مشکل مسکن برای اقشار کم‌درآمد و خانه‌دار شدن آنها کمک کند. از سوی دیگر، اجرای این طرح می‌تواند به رونق ساخت و ساز در استان و ایجاد اشتغال در بخش مسکن کمک کند.

طرح نهضت ملی مسکن یکی از طرح‌های بزرگ دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد در سراسر کشور است. این طرح شامل ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت و زمین رایگان به متقاضیان مسکن می‌شود.

احداث ۱۹ هزار واحد مسکونی در قالب این طرح در کهگیلویه وبویراحمد، نشان‌دهنده عزم دولت برای اجرای این طرح در این استان است.

مشکل مسکن یکی از معضلات اصلی در ایران است. قیمت مسکن در سال‌های اخیر به طور قابل‌توجهی افزایش یافته و بسیاری از مردم توان خرید مسکن را ندارند.

دولت‌های مختلف در ایران تلاش کرده‌اند تا با ارائه طرح‌های مختلف، مشکل مسکن را حل کنند. از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح مسکن مهرو نهضت ملی مسکن اشاره کرد.

طرح نهضت ملی مسکن، جدیدترین طرح دولت ایران برای حل مشکل مسکن است. این طرح با هدف خانه‌دار کردن اقشار کم‌درآمد در سراسر کشور اجرا می‌شود.

درمجموع، واگذاری زمین رایگان به خانواده‌های دارای سه فرزند و بالاتر در کهگیلویه وبویراحمد، اقدامی مثبت در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت و افزایش نرخ باروری در این استان است.

این اقدام می‌تواند انگیزه بیشتری به خانواده‌ها برای فرزندآوری بدهد و از مهاجرت جوانان به سایر استان‌ها جلوگیری کند.

از سوی دیگر، آغاز ساخت ۱۹ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در این استان، خبر امیدوارکننده‌ای برای مردم کهگیلویه وبویراحمد است. این طرح می‌تواند به رفع مشکل مسکن برای اقشار کم‌درآمد و خانه‌دار شدن آنها کمک کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha