تفکیک میزان مشارکت انتخاباتی شهرستان‌های سمنان

سمنان - ایرنا - ستاد انتخابات استان سمنان روز دوشنبه میزان مشارکت شهرستان‌های هشتگانه استان را در دور نخست چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به تفکیک اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از ستاد انتخابات سمنان، ۲۶۲ هزار و ۲۸۴ نفر معادل با ۴۹.۱۱ درصد از افراد واجد شرایط رای دادن این استان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مشارکت کردند.

بر اساس گزارش‌ها، بیشترین مشارکت مربوط به شهرستان سرخه به میزان ۷۲ و ۶ دهم درصد با جمع‌آوری هشت هزار و ۸۴۰ رای و کمترین مشارکت مربوط به شهرستان گرمسار به میزان ۳۷ و سه دهم درصد و با جمع‌آوری ۲۰ هزار و ۸۷۷ رای بود.

شمار آرای ماخذوه در شهرستان سمنان ۶۰ هزار و ۳۷۵ رای و میزان مشارکت ۴۳ و یک دهم درصد اعلام شد. میزان مشارکت در شهرستان شاهرود ۵۳ و ۶ دهم درصد و میزان آرای ماخوذه ۹۲ هزار و ۲۵۶رای گزارش شد.

میزان مشارکت در شهرستان دامغان ۵۴ و ۹ دهم درصد و آرای ماخذوه ۴۱هزار و ۹۷ رای، میزان مشارکت در شهرستان مهدیشهر ۴۷ و ۲ دهم درصد با آرای ماخذوه ۱۶ هزار و ۳۰۰ رای بود.

میزان مشارکت در شهرستان میامی ۵۵ و هشت دهم درصد و آرای ماخذوه ۱۷ هزار و ۶۳۶ رای و میزان مشارکت در شهرستان آرادان و ۳۸ و ۶ دهم درصد و آرای ماخذوه چهار هزار و ۹۰۳ رای ثبت شد.

تفکیک میزان مشارکت انتخاباتی شهرستان‌های سمنان اعلام شد

بنا به اعلام ستاد انتخابات استان سمنان، انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری هشتم تیر ماه ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در ۶۹۱ شعبه اخذ رای استان با وجود ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر واجد شرایط رای دادن شامل ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم برگزار شد.

میزان آرای چهار کاندیدای انتخابات در استان سمنان

به این ترتیب، سعید جلیلی در انتخابات تعداد ۱۳۷ هزار و ۸۱ رای را از آن خود کرد که شامل ۵۲.۳ درصد از کل آرای استان بود.

مسعود پزشکیان با کسب ۷۳ هزار و ۲۸۷ رای در استان سمنان ۲۷.۹ درصد را به نام خود ثبت کرد.

محمدباقر قالیباف نیز در استان سمنان ۳۴ هزار و ۷۵۹ رای داشت که ۱۳.۳ درصد از کل آرا را شامل می شود.

مصطفی پورمحمدی نیز با کسب ۲ هزار و ۳۰۲ رای ۹ دهم درصد از کل آرای رای‌دهندگان این استان را کسب کرد.

چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری در نقاط مختلف استان سمنان راس ساعت هشت صبح امروز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور و با حضور پرشور رای‌دهندگان در شعبه‌های اخذ رای آغاز شد.

۶۹۱ شعبه اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای استان سمنان در سامانه جامع انتخابات نهایی و مشخص شده است.

مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف چهار نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بودند.

طبق گزارش‌ها ۵۳۴ هزار و ۲۶ نفر در سمنان واجد شرایط رای دادن شامل ۲۷۰ هزار و ۲۴۸ نفر آقا و ۲۶۳ هزار و ۷۷۸ نفر خانم هستند.

۱۳۹ هزار و ۹۵۸ نفر در سمنان، ۱۷۲ هزار نفر در شاهرود، ۷۴ هزار و ۸۰۰ نفر در دامغان، ۵۵ هزار و ۹۰۰ نفر در گرمسار، ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر در آرادان، ۱۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سرخه، ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر در مهدیشهر و ۳۱ هزار و ۶۰۰ نفر در میامی واجد شرایط رای دادن هستند.

استان سمنان در این انتخابات ۲۳ هزار و ۵۸۷ رای‌اولی داشت که قادر بودند نخستین مشارکت سیاسی را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری تجربه کنند که از این تعداد ۱۲ هزار و پنج نفر پسر و ۱۱ هزار و ۵۸۲ نفر دختر محسوب می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha