استان اردبیل استعدادهای نابی در فوتبال دارد

اردبیل - ایرنا - سرمربی تیم فوتبال زیر ۱۷ سال ایران گفت: استان اردبیل در معرفی استعدادهای ناب فوتبال در سطح ملی و جهانی سابقه‌ای خوب و دیرینه‌ دارد.

عباس چمنیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اردبیل به برگزاری اردوی استعدادیابی فوتبال نوجوانان در استان‌های کشور اشاره کرد و افزود: این برنامه با هماهنگی هیات‌های فوتبال استان‌ها در پنج استان از جمله اردبیل برگزار شد و تا ۱۵ تیرماه نیز استعدادیابی از بازیکنان پنج استان دیگر از جمله تهران ، گیلان ، مازندران ، گلستان ادامه خواهد یافت.

وی اظهار کرد: هیات فوتبال استان اردبیل در این زمینه پیشرو بود که هم اعلام آمادگی کرد و هم برنامه‌ریزی خوبی برای تست استعدادیابی ۸۰ فوتبالیست از مناطق مختلف این استان انجام داد.

سرمربی تیم فوتبال زیر ۱۷ سال ایران تصریح کرد: در استان اردبیل در حال ارزیایی هستیم ، نفرات دعوت شده توسط کمیته جوانان هیات فوتبال ارزیابی و غربال می‌شوند ، تعدادی از بازیکنان اردبیلی حرف‌هایی برای گفتن دارند و عملکرد آنها قابل توجه است ، البته دعوت نشدن به اردوی تیم ملی به معنای پایان دوران بازیگری نیست و هر بازیکنی دعوت نشود به معنای نداشتن استعداد نیست.

چمنیان افزود: به‌طور مسلم ظرفیت تیم ملی محدود است چون باید جای بهترین‌ها باشد ، ولی حتما از استعدادهای فوتبالی استان اردبیل و استان‌های دیگر برای آینده فوتبال استان و کشور استفاده خواهد شد.

وی گفت: با چنین برنامه‌هایی افرادی که شایستگی دعوت به تیم ملی را دارند به اولین اردو دعوت شده و در ارودهای بعدی هم مقدمات لازم برای اضافه شدن آنها به تیم ملی فراهم خواهد شد.

وی مزیت اجرای این طرح را ایجاد فضای خوب در استان‌ها دانست و افزود: در هر استان بازیکنان مستعد در این رده سنی خود را نشان داده و انگیزه خوبی پیدا می‌کنند ، از طرفی زیرنظر مربی ملی کار کرده و توان خود را تقویت می‌کنند.

چمنیان همچنین با اشاره به محدودیت زمانی تا شروع مسابقات مقدماتی آسیا ، برگزاری طرح استعدادیابی از استان‌های کشور را بهترین راهکار برای پیدا کردن بازیکنانی دانست که بتوانند به تیم ملی کمک کنند.

سرمربی تیم فوتبال زیر ۱۷ سال ایران ادامه داد: مسابقات مقدماتی آسیا مهرماه امسال به میزبانی کشور اردن برگزار خواهد شد. تیم ایران با یکی از گروه‌های سخت ۱۰ گانه افتاده و با کره شمالی ، سوریه و هنگ کنگ هم گروه است و ما کار خیلی سختی پیش رو داریم.

چمنیان گفت: با ظرفیتی که تیم فوتبال ایران دارد و در سایه تلاش شبانه‌روزی ما به اتفاق کادر و مجموعه فدراسیون و هماهنگی هیات‌های امیدوارم خروجی خوبی داشته باشیم و از اعتبار فوتبال ایران در مسابقات مقدماتی آسیا دفاع کنیم ، هم به مرحله نهایی مسابقات صعود کنیم و هم روند پرورش ، رشد و تبدیل بازیکنان به بازیکنان سطح اول فوتبال و تحویل آنها به تیم ملی بزرگسالان و لیگ‌های برتر و رده‌های بالاتر را تسهیل نماییم.

وی گفت: اولین اردو برای منتخب تست‌های استعدادیابی نوجوانان استان‌های کشور از ۱۵ تا ۲۳ تیرماه در قالب چهار گروه در مرکز ملی فوتبال تهران برگزار می‌شود و اردوی اصلی به عنوان منتخب همه نفرات برگزیده استان‌ها نیز از ۲۷ تیرماه آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha