۱۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۹
کد خبرنگار: 762
کد خبر: 85526116
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار : ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار استانی به دماوند اختصاص یافت

دماوند - ایرنا - فرماندار دماوند گفت:تاکنون ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار استانی به دستگاه‌های اجرایی شهرستان دماوند اختصاص یافته و این میزان تا پایان سال افزایش خواهد داشت؛ علاوه بر این، اعتبارات ملی نیز برای پروژه‌های شهرستان جذب شده است.

به گزارش ایرنا ، رضا طاهرخانی روز دوشنبه در نخستین نشست شورای برنامه‌ریزی شهرستان دماوند در سال ۱۴۰۳ به بررسی و تحلیل اعتبارات اختصاص‌یافته به این شهرستان پرداخت.

فرماندار شهرستان دماوند افزود: اعتبارات پروژه‌های سفر ریاست جمهوری به طور جداگانه از طریق نهاد ریاست جمهوری پیگیری شده است، به طوری که برخی از این اعتبارات تخصیص یافته و بقیه در حال پیگیری است.

طاهرخانی با اشاره به رشد اعتباری استان تهران در سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: رشد اعتباری استان تهران ۳۵ درصد بوده و شهرستان دماوند از این سهمیه با رشد بالای ۹۰ درصد بهره‌مند شده است؛ این دستاورد مهم با حمایت‌های استاندار تحقق یافته و جای قدردانی دارد.

فرماندار : ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار استانی به دماوند اختصاص یافت

وی تصریح کرد: امسال بیشترین سهم اعتبارات به ادارات جهاد کشاورزی و راهداری شهرستان دماوند اختصاص یافته است که نشان‌دهنده توجه ویژه به این بخش‌ها و اهمیت توسعه زیرساخت‌های کشاورزی و راه‌سازی در منطقه است و این گامی مهم در جهت برنامه‌ریزی و تخصیص بهینه اعتبارات برای توسعه و پیشرفت شهرستان دماوند به شمار می‌آید.

طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند در ادامه نشست شورای برنامه‌ریزی شهرستان، به تشریح جزئیات بیشتری از اعتبارات و پروژه‌های در دست اجرا پرداخت.

وی گفت: امسال برای پروژه‌های ورزشی و جوانان اعتبارات ویژه‌ای اختصاص یافته است و از جمله و مهم‌ترین این پروژه‌ها شامل زمین‌های چمن شهرهای دماوند و رودهن، سالن گرمابسرد و پروژه صخره‌نوردی می‌شود که کار احداث آنها به زودی آغاز خواهد شد.

فرماندار شهرستان دماوند در ادامه به پروژه هتلداری و فنی‌حرفه‌ای اشاره کرد که پس از ۱۳ سال وقفه از سال ۱۳۹۰ با پیشرفت ۹۰ درصدی رها شده و خسارتی به بیت‌المال وارد کرده بود.

طاهرخانی تصریح کرد: در این راستا، با پیگیری‌های دولت سیزدهم، اعتبار این پروژه در سال گذشته تخصیص یافت و پیمانکار کار اجرای آن را آغاز کرده است و در جلسه کمیته برنامه‌ریزی، اعتبار تکمیلی برای این پروژه تخصیص داده و مصوب شد.

فرماندار شهرستان دماوند اظهار امیدواری کرد که امسال پس از ۱۳ سال انتظار، پروژه فنی‌حرفه‌ای خواهران و برادران به سرانجام برسد.

فرماندار شهرستان دماوند در نشست کمیته برنامه‌ریزی شهرستان دماوند اظهار کرد: در پی سفر اخیر رئیس‌جمهور شهید به شهرستان دماوند، چهار پروژه مهم به منظور رفع نقاط حادثه‌خیز طی سه ماه گذشته آغاز شده است.

وی ادامه داد: این پروژه‌ها در مسیر جاده اصلی تهران به فیروزکوه و از دماوند تا جابان در حال اجرا هستند و هدف آنها کاهش تصادفات در این مناطق است.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: این پروژه‌ها شامل دوربرگردان‌ها و اصلاح مسیرها می‌شوند و پیش‌بینی می‌گردد تا پایان سال جاری بخش قابل‌توجهی از این نقاط پوشش داده شوند.

طاهرخانی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا سال آینده بیشتر نقاط حادثه‌خیز شهرستان که در گذشته شاهد تصادفات دلخراش بوده‌ایم، به حداقل برسانیم و تا سال ۱۴۰۵ پایان تمام نقاط حادثه‌خیز را شاهد باشیم.

وی تأکید کرد: این اقدام‌ها بخشی از تلاش‌های دولت سیزدهم برای بهبود ایمنی جاده‌ها و کاهش تصادفات در شهرستان دماوند است که با پیگیری‌های مداوم و تخصیص اعتبارات لازم به اجرا درآمده است.

شهرستان دماوند در شرق استان تهران قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha