طلاب و روحانیان حامی جلیلی در اردبیل گرد هم آمدند

اردبیل - ایرنا - همایش طلاب و روحانیان حامی سعید جلیلی با هدف همگرایی و وحدت بیشتر علما و مبلغان دینی و هواداران و طرفداران این نامزد انتخابات ریاست جمهوری و تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های او در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام حسین نوری رئیس ستاد مرکز تبلیغات انتخاباتی جلیلی در اردبیل عصر دوشنبه در همایش طلاب و روحانیان حامی جلیلی در اردبیل اظهار کرد: امروز در این انتخابات مهم در حقیقت بین رقابت روحانی و رئیسی قرار داریم و باید در انتخاب اصلح بسیار دقیق باشیم.

وی افزود: دولتی که به پشتوانه آرای مردم از ناحیه جلیلی تشکیل خواهد شد، امتداد دولت خدمتگزار شهید رئیسی خواهد بود و دولتی که با آرای مردم از سوی دکتر پزشکیان در کشور مستقر خواهد شد در واقع ادامه دولت روحانی خواهد بود.

این فعال سیاسی ادامه داد: باید دقت کنیم که آیا ادامه دولت رئیس جمهوری که از اتاق شیشه‌ای خارج نمی‌شد را می‌خواهیم یا امتداد دولت رئیسی جمهوری که شبانه روز برای مردم خدمت می‌کرد و در راه خدمت، جان خود را فدا کرد.

نوری تصریح کرد: اگر این روزها را لیالی شب قدر انقلاب اسلامی ندانیم و تلاش نکنیم، بار دیگر دهه عبرت و نکبت و قفل اقتصاد باز خواهد گشت و رقبای ما امروز تلاش می‌کنند نام دولت آینده جلیلی را دولت طالبانی و تفکر او را تفکر طالبانی حلوه دهند، در حالی که حتی دولت در سایه جلیلی مدام در حال خدمت به مردم بود و به دولت روحانی نیز کمک کرد.

رئیس ستاد تبلیغات انتخاباتی جلیلی در اردبیل گفت: نگاه راهبردی مقام معظم رهبری باید مد نظر ما باشد تا بتوانیم انتخابی شایسته را در انتخابات پیش رو رقم بزنیم و فردی شایسته و اصلح را به عنوان رئیس جمهور که همانا جلیلی است را انتخاب کنیم.

شبیه ترین نامزد به شهید جمهور، جلیلی است/برکات انقلاب برای مردم تبیین نشده است

حجت الاسلام مهدی نوروزی رئیس ستاد مرکزی تبلیغات انتخاباتی قالیباف که با ستاد سعید جلیلی ائتلاف کرده است، نیز در این همایش گفت: انتخابات جمعه قبل این پیام را داشت که دستاوردهای انقلاب اسلامی را به خوبی به مردم نگفته ایم و برکات انقلاب به مردم تبیین نشده است.

وی افزود: به علت کامل بازگو نشدن برکات انقلاب اسلامی به مردم، مشارکت در حد انتظار نبود و این اعتراض مردم در واقع به علما و روحانیان و صاحبان منابر است که باید ارزش‌ها و دستاوردهای بالای انقلاب اسلامی را برای مردم تبیین کنند.

این فعال سیاسی ادامه داد: بخشی از مسئولان و روحانیان ما که باید در داخل جامعه حضور می‌یافتند و به تبیین مسائل می پرداختند، در میان مردم نبوده اند و کار خود را به درستی انجام نداده اند و ما این پیام را از انتخابات جمعه قبل گرفتیم.

نوروزی تصریح کرد: انتخابات به دو جریان انقلابی و غیرانقلابی تبدیل شده است و البته هرگز نباید نسبت به جریان رقیب، عنوان جریان ضدانقلابی را بکار ببریم زیرا آنها نیز در داخل نظام قرار دارند و استان‌های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل تعیین تکلیف دور دوم انتخابات را بر عهده دارند و اگر جریان غیرانقلابی در این مناطق برنده شود در کشور نیز غلبه خواهد کرد.

وی گفت: نماینده جریان غیر انقلابی برای رئیس جمهور شدن نیامده بود و قصد افزایش مشارکت را داشت و خودش نیز به این امر اذعان کرده بود و کارهایش را به کارشناسان محول می‌کرد و نیروهای نخبگانی جامعه به سمت قالیباف رفتند تا از ظرفیت او برای وارد کردن شوک به اقتصاد و تسهیل معاش استفاده کنند اما بدنه انقلابی جامعه خوب همراهی نکرد و تصمیم دیگری گرفت.

رئیس ستاد سابق قالیباف در اردبیل گفت: تصمیم بدنه اجتماع این بود که به دوره پسارئیسی فکر کند و فردی را برگزیند که شبیه ترین نامزدها به شهید جمهور باشد از این رو بر سعید جلیلی متمرکز شده اند و به امید خدا در انتخابات روز جمعه او را انتخاب خواهند کرد.

به گزارش ایرنا ، در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ستادهای تبلیغاتی برخی کاندیداهای ریاست جمهوری در اردبیل و دیگر شهرستان‌های این استان افتتاح و فعال شده بود و احزاب و جریان‌های سیاسی این استان نیز در صحنه تبلیغات و مشارکت مردمی برای انتخابات ریاست جمهوری حضوری فعالیت داشتند.

انتخابات ریاست‌ جمهوری ایران روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ با رقابت مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و مسعود پزشکیان برگزار شد و به علت عدم احراز آرا کافی برای انتخاب رئیس جمهور، رقابت بین پزشکیان و جلیلی به عنوان دارندگان بالاترین آرا به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه ۱۵ تیرماه موکول شد.

استان اردبیل با بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha