تشدید تبلیغات پرشور نامزدها در استان اردبیل در آستانه دور دوم انتخابات

اردبیل - ایرنا - تبلیغات نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان اردبیل در فاصله بعد از دور اول و دوم رقابت به شکل پرشور ادامه دارد و این روزها، برنامه‌های متنوعی در قالب سخنرانی، تجمع انتخاباتی و توزیع اقلام تبلیغاتی اجرا می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، با نزدیک شدن به ۱۵ تیرماه و زمان رای‌گیری با حضور دکتر مسعود پزشکیان و دکتر سعید جلیلی دو نامزد راه یافته به دور دوم، تب و تاب انتخاباتی استان اردبیل را فرا گرفته و چهره شهرها و روستاها را دگرگون کرده است.

حامیان و هواداران این دو نامزد در این دوره از انتخابات، با شیوه‌های گوناگون از قبیل چاپ پوستر و بنر و توزیع اقلام تبلیغاتی و نیز سخنرانی در ستادها و حتی نصب پوستر و عکس نامزدها بر روی واحدهای تجاری و خودروها، در حال معرفی نامزد مورد حمایت خود به مردم هستند و علاوه بر این، تعدادی نشریه نیز اقدام به چاپ ویژه‌نامه حاوی معرفی و برنامه نامزدهای انتخاباتی کرده‌اند و اقلام چاپی آنها در میان هواداران و در تجمعات انتخاباتی توزیع می‌شود.

بعضی از این نشریات استانی، ویژه نامه‌های تک صفحه‌ای رنگی را به شکل اختصاصی به نامزد مورد حمایت خود اختصاص داده و با درج تصویر و مطالبی از او در تیراژهای وسیع منتشر کرده‌اند که در ایام تبلیغات رسمی در حال توزیع در تجمعات و محافل انتخاباتی و ستادهای انتخابات نامزدهاست.

بر خلاف دور نخست انتخابات، در چند روز اخیر تعدادی از واحدهای صنفی، مغازه‌ها و خودروهای شخصی در اردبیل پوسترهایی حاوی تصاویر نامزد مورد حمایت خود را به شیشه‌ها نصب کرده‌اند و بنر بزرگ حاوی تصاویر نامزدهای حاضر در رقابت انتخابات ریاست جمهوری نیز در مقابل ستادهای انتخاباتی آنها به همراه چراغانی محل و نیز بنرهای بزرگ در مقابل برخی مکان‌های مهم و شخصی شهروندان جلب نظر می‌کند.

چاپخانه‌ها و مراکز خدمات چاپی و طراحی رایانه‌ای در استان اردبیل نیز این روزها اوقات پرکاری را می‌گذرانند به طوری که برخی از آنها برای پاسخگویی به حجم عظیم سفارشات تبلیغی، به طور شبانه‌روزی در فعالیت هستند.

این روزها و به خصوص پس از برگزاری مناظره اول دو نامزد راه یافته به دور دوم، شور و شوقی که در بین هواداران و حامیان نامزدهای انتخاباتی برای برگزاری یک انتخابات پرشور وجود دارد، بیش از هر چیز جلب نظر می‌کند و بر اساس ویدیوهای منتشر شده پس از برگزاری مناظره دیشب، این شور و شوق در همه مناطق شهری استان اردبیل قابل مشاهده است.

تشدید تبلیغات پرشور نامزدها در استان اردبیل در آستانه دور دوم انتخابات

تداوم تبلیغات در فضای مجازی و ب‌ اعتنایی به روش‌های مرسوم و سنتی

در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری، تبلیغات محیطی نسبت به دوره‌های قبل انتخابات کمتر شده ولی روش‌های نوینی از قبیل تبلیغ نامزدها در فضای مجازی جایگزین روش‌های مرسوم و سنتی قبل شده است و به همین علت، تبلیغ نامزدها در محیط شهری از طریق نصب پوستر، بنر و تراکت کمتر از دوره‌های گذشته است.

تبلیغات در این دوره از انتخابات کمی متفاوت‌تر از دوره‌های قبل بوده و بیشتر در فضای مجازی جریان دارد و به همین علت، در این ایام، ستادها و حامیان نامزدها بیشترین فعالیت تبلیغاتی خود را بر روی تهیه محتوای رسانه‌ای به منظور انتشار در فضای مجازی متمرکز کرده‌اند.

بنا به مشاهدات خبرنگار ایرنا، هواداران دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری راه یافته به دور دوم، این روزها هر چه در توان دارند، برای تبلیغ نامزد مورد حمایت خود به کار بسته‌اند و در خیابان‌ها، میادین و کوچه‌های شهر به توزیع اقلام تبلیغاتی فرد مورد حمایت خود از قبیل تصاویر و ویژه‌نامه نشریات می‌پردازند.

بر خلاف دوره قبل انتخابات که جمعه هفته گذشته انجام شد، تبلیغات به شیوه‌های مختلف از جمله توزیع تصاویر و بروشور در میان مردم و واحدهای مسکونی و تجاری استان اردبیل در این دوره از انتخابات بیشتر شده است.

نشست‌های سخنرانی و پرسش و پاسخ از سوی ستادهای نامزدهای انتخاباتی این روزها در همه جای استان اردبیل همچنان جریان دارد به طوری که روز گذشته، قبل از برگزاری مناظره انتخاباتی دو نامزد راه یافته به دور دوم، چندین برنامه تجمع انتخاباتی در شهر اردبیل و برخی شهرهای استان با حضور شخصیت‌های مشهور محلی برگزار شد که با حضور پرشور مردم همراه بود.

نصب پوستر و تصاویر نامزدها در سطح شهر و به خصوص در اماکن تعیین شده از سوی فرمانداری‌های تابعه استان در این دوره نیز طی چند روز اخیر رونق گفته ولی دیگر از نصب این گونه اقلام در جلوی چشم مردم در معابر خبری نیست و میادین و معابر مناطق شهری و روستایی استان، عاری از هر گونه اقلام انتخاباتی است ولی ستاد انتخابات استان اردبیل، در مناطق مرکزی و مهم شهری، بنرهایی حاوی دعوت به مشارکت و مزین به برخی تصاویر و شعارهای عمومی انتخاباتی، سعی کرده است تا فضا را به سمت ایجاد انگیزه در مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای ببرد.

شیشه مغازه‌ها و واحدهای صنفی استان نیز که تا هفته گذشته عاری از عکس نامزدهای انتخاباتی بود، در آستانه رای‌گیری دور دوم مزین به تصاویر نامزدها شده و رقابت و سخنان نامزدهای انتخاباتی به موضوع مباحثه در میان فعالان صنفی شهرها تبدیل شده است.

احزاب و گروه‌های سیاسی نیز که از چند هفته پیش فعالیت خود را برای معرفی نامزدها و نیز تشریح ویژگی افراد مورد حمایت خود آغاز کرده بودند، با اعلام حمایت جدی و رسمی از نامزدهای مورد حمایت خود، در حال ایفای نقش فعال‌تری در فضای رقابت انتخاباتی هستند به طوری که برخی از آنها با فراغت از مسائل دور نخست این رقابت سیاسی، به همراهی با نامزدهای حاضر در دور دوم روی آورده‌اند.

تشدید تبلیغات پرشور نامزدها در استان اردبیل در آستانه دور دوم انتخابات

رنگ و بوی انتخاباتی فضای مجازی و عمومی اردبیل

گسترش فعالیت تبلیغاتی ستادها و هواداران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به اشکال گوناگون، همه بسترهای عمومی و اجتماعی در استان اردبیل را تحت تاثیر قرار داده و فضای عمومی و مجازی استان رنگ و بوی انتخاباتی گرفته و موضوع انتخابات، از گروه‌ها و کانال‌های شبکه‌های اجتماعی خارج شده و به شکل جدی وارد فضای عمومی و مردمی شده است.

اعلام حمایت افراد و گروه‌ها از نامزدها، معرفی نامزد مورد حمایت تشکل‌های سیاسی، این روزها به اخبار داغ در سطح جامعه تبدیل شده و همه تحولات در این عرصه، به گفت و گوهای روزمره مردم راه یافته است.

شکل گرفتن مباحثه بین شهروندان در خصوص لزوم شرکت در انتخابات و معرفی نقاط قوت و ضعف دو رقیب انتخاباتی حاضر در دور دوم نیز جدی‌تر از انتخابات اخیر مجلس در فضای سیاسی و اجتماعی استان اردبیل مشاهده می‌شود.

بر خلاف دوره قبل، از مناظره هواداران و حامیان رقبا در این دوره از انتخابات در اردبیل خبری نیست و افراد فعال در عرصه انتخابات عملا مناظرات خود را به شکل غیرمستقیم و از طریق فضای مجازی ادامه می‌دهند و در حال حمله و مدافعه محتواهای تولید و منتشر شده در فضای مجازی هستند.

این روزها حامیان و هواداران دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری پا به پای خود نامزدها در حال تبلیغ و جلب رای مردم هستند و همین امر سبب شده است که تحلیل اوضاع انتخابات و میزان محبوبیت و مقبولیت عمومی افراد حاضر در رقابت، روشن و دقیق نباشد.

با این حال، فضای عمومی استان اردبیل در آستانه دور دوم رای‌گیری به شدت انتخاباتی شده و نویدبخش مشارکتی بالاتر از ۴۶.۵ درصد دور قبل در این استان است.

تشدید تبلیغات پرشور نامزدها در استان اردبیل در آستانه دور دوم انتخابات

استاندار اردبیل: انتخابات باید در امنیت، سلامت، رقابت و با مشارکت بالا برگزار شود

استاندار اردبیل در نشست مشترک فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات استان گفت: در جریان برگزاری انتخابات، همانند روند برگزاری انتخابات مجلس باید امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت مد نظر باشد و هیچ‌گونه دخل و تصرفی در نظر و انتخاب مردم وجود نداشته باشد.

سیدحامد عاملی با تاکید بر لزوم توجه اعضای ستاد انتخابات استان و فرمانداران در صیانت از آرای مردم اظهار کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات زمینه‌ساز افزایش عزت و اقتدار کشور در سطح بین‌المللی است.

وی بیان کرد: مسیری که رئیس جمهور شهید آیت‌الله رییسی بنا نهاده، مسیر گشایش و همدلی در بین ملت است و به همین علت، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات می‌تواند بر طرز فکر و نوع تصمیم‌گیری دشمنان در خصوص نحوه ارتباط با ما تاثیرگذار باشد.

استاندار اردبیل با اشاره به تشکیل قرارگاه جهاد تبیین اظهار کرد: ارائه تحلیل به مردم برای مشارکت حداکثری و حضور آگاهانه در پای صندوق‌های رای دارای اهمیت است.

تشدید تبلیغات پرشور نامزدها در استان اردبیل در آستانه دور دوم انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل: آماده برگزاری انتخابات هستیم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل و رئیس ستاد انتخابات استان نیز با اشاره به آمادگی این استان برای برگزاری دور دوم انتخابات با مشارکت بالا و توام با امنیت، سلامت و رقابت اعلام کرد: برای اخذ آرای مردمی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سطح استان اردبیل ۳۱ هزار نفر سازماندهی شده‌اند.

رضا قاسمیان بیان کرد: فرمانداران ۱۲ شهرستان استان اردبیل با فراخوان و سازماندهی نیروی ذخیره و احتیاطی، در تدارک برگزاری مرحله دوم انتخابات هستند.

وی با اشاره به تامین زیرساخت‌های لازم و نیازمندی‌های شهرستان‌ها در برگزاری انتخاباتی پرشور گفت: با توجه به برگزاری مطلوب و موفقیت‌آمیز انتخابات در جمعه گذشته، ظرفیت فراهم شده برای برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری نیز حفظ و برنامه‌ریزی شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل ادامه داد: صندوق‌های رأی همگی یکسان و یکرنگ انتخاب شده و مراقبت لازم از اقلام انتخاباتی از جمله تعرفه‌های رای باید به نحو مطلوبی انجام شود.

وی اضافه کرد: ۱۶ تیر ماه روز اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری، باید سرآغاز حرکتی جدید در کشور باشد و رسانه‌ها با حرکت دادن و جهت بخشیدن به افکار عمومی برای خلق حماسه حضور مردم همانند هشتم تیرماه، مجدانه همکاری کنند.

قاسمیان بیان کرد: امروز مساله اصلی مردم، اقتصاد و معیشت، عدالت، مقابله با فساد و نهادینه شدن کارآمدی است و پرداختن به این مباحث از وظایف رسانه‌ها و جزو مطالبات مردم است تا رئیس جمهور منتخب نیز متوجه مطالبات و دغدغه‌های ملی باشد.

به گزارش ایرنا، دور نخست انتخابات ریاست جمهوری با حضور مصطفی پورمحمدی، مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، محمدباقر قالیباف و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ۶ نامزد تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد ولی دو نفر یعنی سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و علیرضا زاکانی در ادامه راه از ادامه رقابت انصراف دادند.

پس از برگزاری این انتخابات در دور نخست در روز هشتم تیرماه و به علت عدم احراز آرای کافی برای انتخاب رئیس جمهور، رقابت بین مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به عنوان دارندگان بالاترین آرا به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه ۱۵ تیرماه کشیده شد.

محمداسلامی ، سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور شنبه این هفته میزان مشارکت در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری را ۴۰ درصد اعلام کرد و گزارش داد که در این رقابت از تعداد ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رای اخذ شده، مسعود پزشکیان با کسب ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی با کسب ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ ‏رای به دور دوم راه یافته‌اند و محمدباقر قالیباف با به دست آوردن سه میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰ رای و مصطفی پورمحمدی با کسب ۲۰۶ هزار و ۳۹۷ از رسیدن به کرسی ریاست جمهوری باز مانده اند.

برای حضور در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، بیش از یک میلیون نفر از مردم استان اردبیل واجد شرایط رای دادن هستند و همانند مردم سایر مناطق ایران در روز جمعه ۱۵ تیرماه با حضور در یکهزار و ۳۷۵ شعبه اخذ رای در ۱۲ شهرستان و ۳۱ بخش و روستا به پای صندوق‌های رای می‌روند.

مردم ایران در انتخابات زودهنگام ریاست‌ جمهوری در پی شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رییسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس‌ جمهور به پای صندوق رای می‌روند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha