۱۲ تیر ۱۴۰۳، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85526531
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شکایتی در مورد دریافت وجه اضافی حین نام نویسی دانش آموزان همدانی ثبت نشده است

همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: تاکنون هیچ شکایتی از دریافت وجه اضافی از دانش آموزان این استان برای نام نویسی در مدارس ثبت نشده است و در صورت ثبت شکایت به طور حتم آنرا پیگیری می کنیم.

رسول شیدایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دریافت هر گونه وجه در زمان ثبت نام به جز وجوه مربوط به بیمه حوادث دانش آموزی و کتب درسی ممنوع است.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی صددرصد رایگان است،ادامه داد: اجباری در کمک به مدرسه وجود ندارد و خانواده‌ها فقط در قالب انجمن اولیا و مربیان کمک‌های خود را پرداخت می‌کنند.

وی افزود: در مدارس هیات امنایی نیز که فعالیت فوق برنامه را به صورت اختیاری ارائه می‌دهند و بچه‌ها مدت زمان بیشتری در مدرسه حضور دارند، هزینه کلاس‌های فوق برنامه آن‌ها در طول سال تحصیلی اخذ می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه به‌جز پول بیمه و کتاب‌های درسی که از طریق سایت پرداخت می‌شود مدارس هنگام ثبت‌نام حق دریافت هیچ هزینه‌ای را از والدین ندارند ادامه داد: اگر این کار انجام شود مدیر مدرسه تخلف کرده و با او برخورد می‌شود.

دریافت وجه اضافی در نام‌نویسی از دانش‌آموزان همدانی ثبت نشده است

شیدایی اظهار کرد: نظارت مستمر بر عملکرد مدارس غیردولتی از سوی آموزش و پرورش در حال انجام است و با مدیران و موسسان مدارس غیردولتی که ضوابط و مقررات ثبت‌ نام مدرسه و میزان شهریه را رعایت نکنند برخورد قاطع خواهد شد.

وی ادامه داد: در صورت رعایت نکردن شیوه‌نامه دریافت مبلغ شهریه از سوی مسئولان مدارس، اولیای دانش آموزان می‌توانند شکایت را در سامانه mosharekatha.ir ثبت کنند.

به گزارش ایرنا؛ پیشتر در فضای مجازی عنوان شده بود برخی مدارس در همدان والدین را به اجبار وادار به پرداخت وجوه اضافی در قالب کمک به مدرسه می کنند.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، استان همدان دارای ۲ هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی یا مدرسه با ۳۲۴ هزار دانش آموز است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha