استاندار مرکزی: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت وظیفه همگانی است

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یک رسالت و وظیفه همگانی است.

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص‌الائمه روز سه‌شنبه در نشست شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان مرکزی در اراک، افزود: بدیهی است که فرهنگ ایثار و شهادت با بقیه مولفه‌های فرهنگی گره خورده و همه باید وظیفه خود را در این راستا به خوبی انجام دهند.

وی بیان کرد: دولت سیزدهم به تقدیر الهی سه ساله پایان یافت و فرصت برای تبیین اقدامات در حوزه‌های مختلف وجود نداشت.

استاندار مرکزی ادامه داد: هر دولتی حداقل ۶ تا هشت ماه وقت برای معرفی دستاوردهای خود در نظر می‌گیرد اما دولت سیزدهم تنها در چهل روز و با رخت عذای رئیس جمهور فرصت داشت تا برنامه‌های خود را تبیین کند.

مخلص‌الائمه عنوان کرد: هرچه کار و تلاش انجام شده، توشه و ذخیره خوبی برای آخرت است اما اگر کوتاهی صورت گرفته باشد، باید در محضر خدا، شهدا و خانواده شهدا پاسخگو باشیم.

وی بیان کرد: به روحیه ارزشی و انقلابی مدیران دولت سیزدهم ایمان داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی هم در این نشست گفت: در راستای ترویج حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، کنگره ملی شهدای استان مرکزی در سال ۹۸ برگزار شد و ساختار خوبی برای آن دیده شده و الگویی برای تمام استان‌های کشور شد.

سرهنگ غلامرضا کریمی افزود: برنامه‌های فاخری در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکنون در استان صورت گرفته و این مهم با جدیت بیشتری دنبال می‌شود.

وی بیان کرد: جامعه هدف اصلی دشمنان، جوانان و نوجوانان است و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برای این قشر باید به صورت ویژه دنبال شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی ادامه داد: سالانه 40 هزار دانش‌آموز، سه هزار دانشجو و حدود سه هزار نفر از دیگر اقشار جامعه از موزه دفاع مقدس استان بازدید می‌کنند.

سرهنگ کریمی اظهار کرد: ۷۲ یادمان شهدا در استان مرکزی وجود دارد که ۴۵ یادمان آن ساخته و بقیه در حال ساخت است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی هم در این نشست گفت: امروز پس از گذشت اربعین سیدالشهدای خدمت، مردم همچنان در از دست دادن شهید جمهور غمگین هستند و یاد و خاطره این عزیز و شهدای همراش هرگز فراموش نمی‌شود.

رضا ربیعی از حضور حماسی مردم فهیم استان مرکزی بویژه جامعه ایثارگری استان مرکزی در پای صندوق‌های رای تقدیر و تشکر کرد و گفت: انتظار است جامعه ایثارگری استان در دور دوم انتخابات نیز حضور پرشور و دشمن‌شکن داشته باشند و دیگران را برای حضور در این عرصه دعوت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی ادامه داد: ۳۹ هزار دیدار توسط خادمین شهدا در بنیاد شهید و امور ایثارگران، دستگاه‌های اجرایی، یگان‌های نظامی و انتظامی، استاندار، نماینده ولی‌فقیه و میهمانانی که به استان مرکزی سفر داشتند، در طول سه سال دولت سیزدهم انجام شده است.

ربیعی اظهار کرد: در جمع‌آوری و ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا، همسران شهدا و جانبازان بالای ۵۰ درصد، یک‌هزار مصاحبه تلویزیونی ثبت و ضبط شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه حفظ و توسعه سلامت روح و روان، ۱۱۰ اعزام با حدود ۲۰ هزار ایثارگران به اردوهای فرهنگی، ورزشی، سیاحتی، زیارتی و آموزشی انجام‌ شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی افزود: حدود چهار هزار مراسم یادواره و اجلاسیه شهدا در طول سه سال دولت سیزدهم در این استان برگزار شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در ادامه این نشست گفت: شهید رئیسی خدمات زیادی در بخش بهداشت و درمان داشت و پروژه‌های مهمی در این بخش از جمله بیمارستان ولیعصر(عج) اراک پس از ۲۰ سال به بهره‌برداری رسید.

دکتر علیرضا امانی افزود: برخی از اقدامات و تلاش‌ها نیاز به دستورالعمل و آیین‌نامه ندارد و جهادی انجام می‌شود و این مهم در دولت سیزدهم به خوبی دیده شد.

وی بیان کرد: میانگین سنی والدین شهدا بالای ۷۰ سال است و خدمت به این قشر یک فرصت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: مسایل درمانی جامعه ایثارگری با افتخار و به صورت مستمر در استان مرکزی پیگیری می‌شود.

امانی اظهار کرد: خدمات قابل توجه به جامعه ایثارگری استان مرکزی در دولتی انجام شد که رئیس جمهور آن خود به خیل شهدا پیوست.

استان مرکزی هفت‌هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha