سعید جلیلی از دیدگاههای مختلف سیاسی در اداره امور کشور مشورت می‌گیرد

کرمانشاه - ایرنا - رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در استان کرمانشاه می‌گوید که این نامزد ریاست جمهوری برای اداره امور کشور از دیدگاههای مختلف کارشناسان و صاحب نظران سیاسی با هر نگاه و دیدگاهی نظرخواهی خواهد کرد اما تیم اجرایی همدل و همراهی را انتخاب خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، عبدالرحیم بنکدار روز سه شنبه در نشست خبری افزود: اداره مملکت مانند اداره شرکت تعاونی نیست؛ نمی‌شود در اداره کشور از ۲ طیف که مخالف نظر یکدیگر هستند استفاده کرد، در این صورت کار ملت لنگ می ماند و منطقی نیست.

وی با بیان اینکه سابقه گروه مقابل دکتر جلیلی مشخص است و قاعده بازی سیاسی این است که وقتی گروه رقیب بالا می آید آدم های منطقی طیف مقابل قبول کنند که لزومی ندارد در اداره کشور نقش داشته باشند، ادامه داد: انتخابات در حال انجام است تا مسوولیت اداره کشور به طیف مورد نظر مردم برسد، وقتی کسی انتخاب شود یعنی مردم آن شخص را انتخاب کرده اند بنابراین هر شخصی که انتخاب شود به تعهداتی که در شعارهای انتخاباتی داده، عمل می کند.

رییس ستاد سعید جلیلی در استان کرمانشاه گفت: معنا ندارد در صورت انتخاب هر طیف برای ریاست جمهوری ۵۰ درصد مسوولیت های اجرایی به طیف مقابل واگذار شود زیرا در این صورت مملکت به بن بست می رسد.

بنکدار افزود: برای تصمیم گیری از تصمیم سازهای هر طیف فکری نظر خواهی می شود اما در اجرا مسوول، طیف منتخب است بنابراین در تصمیم گیری ها از نظرات کارشناسی همه طیف ها استقبال می شود و طیف حاکم به عنوان متعهد مقابل مردم پاسخگو خواهد بود.

وی گفت: در بحث کارشناسی، نظرات و نکته نظرهای متفاوتی وجود دارد ولی به هیچ عنوان خط فکری و سیاسی دخالت داده نمی شود اما جمع بندی با مسوول است و وی باید پاسخگو باشد.

مردم به عملکرد همه طیف های سیاسی در ایران انتقاد دارند

بنکدار افزود: طیف فکری حاکم بر کشور در هر مقطعی باید پاسخگوی اتفاقات داخل و خارج باشد؛ اگر مسوولان قبول کنند که نوکر مردم هستند و نسبت به مسوولیتی که به آنها داده شده تعهد داشته باشند؛ اعتماد مردم بیشتر می شود، دکتر جلیلی همین تفکر را دارد و سبک خود را در اداره امور کشور پیاده خواهد کرد، (نباید فراموش کنیم) بسیاری از مسوولان در ادوار گذشته به خاطر یکجا نشینی و پشت میز نشینی گویی دچار بیماری شده بودند.

شعارهای ضد اتحاد، فریب دهنده و قوم گرایی ندهیم

رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در استان کرمانشاه ادامه داد: در و دیوار شهرها پر از بنر و پوستر با شعارهای فریبنده است؛ ستاد دکتر جلیلی پولی برای خرج کردن و چسباندن بنر و پوستر ندارد و اگر این شعارهای فریب دهنده نبود قطعا مشارکت مانند دوره گذشته چه بسا بیشتر هم می شد.

به اعتقاد بنکدار تا زمانی که شعارهای فریبنده وجود دارد؛ خلف وعده مسوولان زیاد خواهد بود که نتیجه آن مشارکت پایین مردم است.

وی همچنین گفت: در طرح حجاب و عفاف نقاط قوت و ضعف وجود دارد؛ نقاط قوت مقبول است و نقاط ضعف باید اصلاح شود تا تاثیر گذاری بیشتر شود.

بنکدار با بیان اینکه ۲ کاندید ریاست جمهوری در واقع نماینده ۲ خط فکری هستند، ادامه داد: از قدیم این ۲ خط فکری وجود داشته و خوشبختانه سوابق اجرایی آنها نیز مشخص است.

وی گفت: نکته قابل توجه اینکه در چهار دهه گذشته از عمر انقلاب بیش از ۷۰ درصد امور اجرایی کشور در دست طیف مقابل بوده است؛ اگر اشکال یا موفقیتی در اداره امور کشور وجود دارد سهم طیف اصلاح طلب است.

وی با بیان اینکه تفاوت ۲ دیدگاه اصلاح طلب و اصولگرا در شعار و عمل است، افزود: در نظام اجرایی و حکومت مبتنی بر اعتقاد تحت عنوان نظام جمهوری اسلامی، مردم سالاری مبتنی بر تفکر اعتقادی شکل می گیرد؛ در این تفکر دستور العمل وجود دارد و اعتقاد ما بر این است که بر مبنای این دستورالعمل کار کرده ایم و در آینده نیز باید به آن پایبند باشیم.

بنکدار ادامه داد: اساسا ورود آقای جلیلی به عرصه انتخابات بر مبنای فرمان امیرالمومنین به مالک اشتر است؛ یعنی دستورالعملی ۱۴ صفحه ای که به صورت تخصصی تدوین شده و نکته مهم آن جایگاه مردم در نظام علوی است؛ هرکسی که مسوولیت اجرا بر مردم را بر عهده بگیرد طبق این نامه چهارچوبی برای وی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: بیشتر مشاوران و دست اندکاران ستاد آقای پزشکیان همان مشاوران، معاونان و مسوولان دولت آقای روحانی هستند و در صورت ریاست جمهوری آقای پزشکیان قطعا همین افراد در آینده گرداننده مملکت خواهند بود.

وی با انتقاد به عملکرد این طیف فکری گفت: در ارتباط با خانه سازی چه گفتند و چه کردند؛ وزیر مسکن دولت گذشته با صراحت گفت دولت وظیفه ساخت مسکن ندارد؛ الان یکی از مشکلات اصلی مردم موضوع خانه است و علت این است که در دوره هشت ساله روحانی مسکن ساخته نشد.

رییس ستاد سعید جلیلی در استان کرمانشاه گفت: بپذیریم اگر الان مشکلی در حوزه خرید مسکن و اجاره بها وجود دارد مقصر دولت روحانی است؛ در دولت سه ساله شهید رییسی آمار و ارقام نشان می دهد که چه تعداد مسکن و زمین به مردم تحویل داده شده است و چه تعدادی در دست اقدام است.

بنکدار افزود: آقای پزشکیان برنامه ندارد، مانند همان رییس دولتی که صبح جمعه از افزایش قیمت بنزین باخبر شد؛ چه تضمینی وجود دارد که همین بی برنامه گی تکرار نشود؟

وی گفت: در دولت گذشته چیزی مبنی بر افزایش قیمت بنزین اعلام نشد؛ اما الان که موضوع مطرح شده چون دیدند به ضررشان است تکذیب کردند؛ باید با مردم صداقت داشته باشیم، اینها نمونه ای از تفاوت این دو طیف است.

رییس ستاد سعید جلیلی در استان کرمانشاه افزود: مذاکره باید در شرایط یکسان و در ۲ کفه برابر باشد نه اینکه خودمان را تو سری خور بدانیم و برای هرچیزی از طرف مقابل کسب اجازه کنیم؛ اعتقاد آقای جلیلی بر این است که حتما باید با دنیا مذاکره شود.

بنکدار با بیان اینکه مذاکره برای به دست آوردن اهدافی انجام می‌شود و خود مذاکره هدف نیست، ادامه داد: مذاکره برای به دست آوردن حقوق ملت صورت می‌گیرد و یک وسیله برای دسترسی به یک سری از اهداف است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: توزیع ثروت عادلانه بر مبنای وضعیت اقتصادی جامعه است؛ اگر در یک دولت قشری از مردم به دلیل سیاست غلط اجرایی از حقوق خود محروم و زیر خط فقر قرار گرفتند در دولت آقای جلیلی قرار بر این است که این قشر در سطح متوسط باشند.

وی با بیان اینکه (در دولت جلیلی) در بحث یارانه ها امتیازات بیشتری به قشر ضعیف داده می شود، ادامه داد: در بخش واگذاری زمین و مسکن حتما این افراد بیشتر مورد توجه قرار می گیرند؛ باید روابط اقتصادی فعال با اولویت همسایگان و دیگر کشورهای دنیا وجود داشته باشد همانطور که در دولت آقای رییسی وجود داشت و نتیجه را دیدیم.

هیچکس با فیلترینگی که به زندگی مردم آسیب می زند، موافق نیست

رییس ستاد انتخاباتی سعید جلیلی در استان کرمانشاه همچنین گفت: آقای جلیلی با فیلترینگ در شرایط عادی که به ضرر مردم است موافق نیست، اما در شرایط خاص و امنیتی مانند تمام دنیا با این کار موافقند.

وی افزود: فیلترینگ در بحث تربیتی فرزندان و شرایط خاص امنیتی در تمام دنیا اجرا می شود و یک امر بدیهی است؛ به غیر از این موارد فیلترینگ در شرایط عادی مورد قبول نیست.

دومین مرحله انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه ۱۵ تیرماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.

مسعود پزشکیان و سعید جلیلی ۲ نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری با هم رقابت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha