بیش از هزار و ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در زنجان پرداخت شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بیش از هزار و ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای راه اندازی مشاغل خانگی در این استان به متقاضیان پرداخت شد.

طیب جعفری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه مشاغل خانگی و کسب و کارهای خُرد زنجان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان تسهیلات به حدود ۸۳۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط در استان پرداخت شد که ۷۰۰ نفر از آنان به صورت اشتغال مستقل و ۱۳۰ نفر نیز به صورت پشتیبان بودند که زمینه اشتغال ۶۶۵ نفر را فراهم کردند.

وی با بیان اینکه در سامانه مشاغل خانگی ۵۲۳ شغل تعریف شده است، ‌اظهار داشت: مشاغل خانگی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های کسب‌وکار نقش قابل‌ توجهی در توسعه و ایجاد درآمد در اقتصاد کشورهای پیشرفته و کمتر توسعه‌یافته دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: در سال‌های اخیر حمایت از مشاغل خانگی و خُرد به یکی از سیاست‌های کشورهای پیشرفته دنیا تبدیل شده است و برنامه ریزی جدی برای ورود دولت‌ها به آنها در خوشه‌ها و شاخه‌های مختلف و متعدد صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد استان، گفت: تولیدکنندگان فعال در قالب ۵۲ غرفه، محصولاتشان را در این نمایشگاه به نمایش گذاشتند.

جعفری افزود: هدف اصلی در برگزاری این نمایشگاه، معرفی و شناساندن فعالان مشاغل خانگی و کسب و کارهای خُرد و همچنین آموزش آنان در زمینه های مختلفی مثل استاندارد، ‌بسته بندی و برندسازی است.

نمایشگاه مشاغل خانگی و کسب و کارهای خُرد روز گذشته در محل نمایشگاه‌های بین المللی زنجان گشایش یافت.

این نمایشگاه تا ۱۵ تیرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha