شروع لیگ برتر بسکتبال از نیمه شهریور؛ انتظاراتی که باید پاسخ داده شود

تهران- ایرنا- لیگ برتر بسکتبال طبق برنامه قبلی از نیمه شهریورماه و با حضور ۱۲ تیم آغاز خواهد شد.

به گزارش ایرنا، پرونده بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال در شرایطی ۳۰ خردادماه بسته شد که تیم طبیعت در رقابتی جذاب و تماشایی و در ماراتنی سخت، بر سلطه چندساله شهرداری گرگان پایان داد و در نهایت جام را بالای سر برد تا یکی از شگفتی‌های این دوره از مسابقات رقم بخورد.

لیگی که گذشت بدون شک نقاط قوت و ضعف‌هایی داشت اما نقاط مثبت آن به مراتب بیشتر بود و این را در کیفیت مسابقات به وضوح می‌توان دید. قبل از آغاز این لیگ و در نشستی با حضور نمایندگان باشگاه‌ها و البته نمایندگان رسانه‌ها،‌ همه موارد مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال آغاز شد. حضور بازیکنان خارجی با کیفیت از ابتدای لیگ و شرایط مطلوب برگزاری رقابت‌ها باعث شد تا بسکتبالی‌ها و علاقه‌مندان به این رشته، مسابقات را با هیجان خاصی دنبال کنند که در روزهای پایانی این حساسیت‌ها به اوج رسید تا جایی که در ۱۶ ثانیه پایانی دیدار پنجم فینال، اتفاقاتی رقم خورد که حکایت از محبوبیت این ورزش دارد.

شروع لیگ برتر بسکتبال از نیمه شهریور؛ انتظاراتی که باید پاسخ داده شود

هر چه بود این لیگ به اتمام رسید و حالا علاقه‌مندان به بسکتبال آماده آغاز سوت لیگ بیست‌وششم هستند،‌ لیگی که طبق برنامه باید از نیمه شهریورماه شروع شود تا دوباره هیجان به سالن‌های این رشته بازگردد. البته در این مدت اتفاقاتی رقم خورد که باید دید در روزهای آینده و تا قبل از شروع مسابقات به چه سرانجامی ختم خواهد شد که امیدواریم حداقل کیفیت لیگ قبل را حفظ کند و البته گامی رو به جلو هم برداشته شود.

محسن معزی‌فر که دبیری فدراسیون بسکتبال را بر عهده داشته و به صورت هم‌زمان لیگ قبلی را هم برگزار کرد در پایان بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر، از این سمت استعفا داد تا تمرکزش را بر روی مسئولیت اصلی بگذارد، پس از این موضوع جواد داوری رئیس فدراسیون میثم علی‌پور را به عنوان سرپرست این سازمان منصوب کرد و باید دید آیا در ادامه بازهم این سازمان تغییراتی را خواهد داشت یا با همان نفرات فصل قبل امور پیش می‌رود.

شروع لیگ برتر بسکتبال از نیمه شهریور؛ انتظاراتی که باید پاسخ داده شود

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت به بحث تعداد مسابقات در طول هفته، شرایط تهیه بلیت، وضعیت اقتصادی، اسکان تیم‌ها و برگزاری رقابت‌ها باز می‌گردد که شاید برگزاری یک دیدار در طول هفته منطقی به نظر برسد. طبق برنامه قبلی نزدیک به ۲ ماه آینده باید سوت آغاز لیگ بیست‌وششم به صدا درآید و در این مدت بحث مطالبات بازیکنان و تسویه باشگاه‌ها باید در اولویت باشد. از سویی دیگر تداخل مسابقات داخلی با رویدادهای غرب آسیا و این قاره، بارها مشکلاتی را برای نمایندگان بسکتبال ما ایجاد کرده است که باید امیدوار بود با تجربیات گذشته این معضل به حداقل برسد تا گزندی به تیم‌های ایرانی وارد نشود.

شروع لیگ برتر بسکتبال از نیمه شهریور؛ انتظاراتی که باید پاسخ داده شود

حضور بازیکنان خارجی از ابتدای لیگ قبلی کیفیت بازی‌ها را بالا برد و این احتمال وجود دارد که در این دوره از مسابقات بازهم همان سیاست دنبال شود، حتی ممکن است بحث حضور سه‌بازیکن نیز در دستور کار قرار گیرد که این مسائل بعد از نشست‌های تخصصی سازمان لیگ نهایی و عملیاتی خواهد شد و باید تا آن روز صبر کرد.

و نکته پایانی، تجربه رقابت‌های برگزار شده نشان می‌دهد ظرفیت لیگ برتر ایران ۱۲ تیمی است و بدون شک این مسابقات در فصل جاری نیز با همان تعداد آغاز خواهد شد. به هر حال نحوه برگزاری بیست‌وپنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال به گونه‌ای بود که سطح توقعات را بالا برده و هواداران و علاقه‌مندان به این ورزش انتظار دارند ضمن حفظ آن کیفیت، گامی رو به جلو هم برداشته شود تا تنور مسابقات از همان روزهای ابتدایی داغ باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha