مشارکت خراسان جنوبی در انتخابات هشتم تیر ۶۴.١۵ درصد اعلام شد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: مشارکت استان در دور اول انتخابات ریاست جمهوری براساس تعرفه‌های مصرفی به طور قطعی ۶۴.١۵ اعلام شد و علاوه بر درصد مشارکت، در پیکربندی و روشن کردن به موقع دستگاه‌ها هم رتبه اول را کسب کرده‌ایم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت روز سه شنبه در جلسه ستاد انتخابات استان افزود: مشارکت مردم خراسان جنوبی در انتخابات هشتم تیر ماه، قابل تحسین است.

وی اظهار کرد: حضور پررنگ مردم استان در اولین مرحله انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که هشتم تیر برگزار شد، کسب رتبه نخست مشارکت را برای خراسان جنوبی به همراه داشت.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در استان فراهم شده، اظهار امیدواری کرد: این مرحله هم با مشارکت هوشمندانه و حداکثری مردم بدون هیچ مشکلی به نتیجه برسد.

وی با اشاره به اینکه همواره بر رعایت قانون در برگزاری انتخابات تاکید داشته‌ایم، متذکر شد: در دور اول انتخابات ریاست جمهوری هیچ مشکلی در امر برگزاری انتخابات نداشتیم.

قناعت با تاکید بر نقش موثر همدلی و هم افزایی هیات‌های اجرایی، دستگاه‌های امنیتی، انتظامی، اطلاعاتی و خدمات رسان در برگزاری موفق و بدون حاشیه انتخابات هشتم تیر ماه گفت: امیدواریم همین روند در انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر هم ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به ۷۷۲ شعبه اخذ رای پیش بینی شده برای استان در انتخابات ریاست جمهوری افزود: تعداد و مکان‌های استقرار شعب اخذ رای در مرحله دوم انتخابات تغییر نخواهد کرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: فرمانداران به عنوان روسای ستادهای انتخاباتی شهرستان‌های استان مکلف بوده‌اند که با رصد میدانی، نقاط ضعف موجود در مرحله اول را احصا و نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های ستاد انتخابات کشور ادامه داد: شیوه برگزاری انتخابات نسبت به دور اول هیچ گونه تغییری نخواهد داشت.

قناعت گفت: ارائه به موقع و کامل آموزش‌ها به آمادگی مجریان کمک کرده و سطح خطا را در انتخاباتی که از ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکنون در استان برگزار شده، به صفر رسانده است.

وی در پایان از تلاش‌های همه دست اندرکاران و مجریان انتخابات قدردانی کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: تدابیر لازم برای برگزاری انتخابات انجام و اقلام و ملزومات نیز تحویل شده است.

سید محمدرضا طالبی با بیان اینکه توزیع تعرفه‌ها در مرحله اول به نحو درست انجام شد افزود: در این دور از انتخابات هم مشکلی در توزیع و تعداد تعرفه‌ها نداریم.

وی از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای نمایندگان فرمانداران در شعب اخذ رای گفت و متذکر شد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته با ادارات ثبت احوال شهرستان‌های سراسر کشور، در صورت ارائه شناسنامه قدیمی توسط رای دهندگان، مسئولان شعب اخذ رای می‌توانند طی تماس تلفنی با ثبت احوال شهرستان مربوطه شماره ملی فرد مذکور را دریافت و اقدام به اخذ رای از او کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: فرآیند رای گیری در این مرحله نیز با کارت ملی یا شناسنامه انجام می‌شود.

انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رییسی هشتمین رییس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رییس جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ با حضور چهار نامزد در سراسر کشور برگزار شد اما هیچ یک از نامزدها موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند که روز جمعه ۱۵ تیر ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خراسان جنوبی با ۱۱ شهرستان حدود ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و این استان همواره در انتخابات مختلف به لحاظ مشارکت انتخاباتی پیشتاز بوده و رتبه‌های اول یا دوم را به خود اختصاص داده است به طوری که در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با مشارکت ۶۳.۸۸ درصدی به فاصله کم بعد از استان کهگیلویه و بویراحمد دوم شد.

همچنین خراسان جنوبی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری (۱۴۰۰) با درصد مشارکت ۷۴.۳۸ رتبه اول را در کشور از آن خود کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha