فراخوان حمایت از تولید قطعات موسیقی آئینی در اردبیل منتشر شد

اردبیل - ایرنا - معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از انتشار نخستین فراخوان حمایت از تولید قطعات موسیقی مذهبی، آئینی و عاشورایی با هدف پشتیبانی از آثار فاخر این حوزه خبر داد.

سعید نوریان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فعالان هنرهای مداحی و موسیقی آئینی در استان اردبیل می‌توانند با ارائه یک تا ۲ طرح پیشنهادی یا چند اثر و کار تولیدی خود به زبان‌های ترکی و فارسی به شکل‌های اجرای انفرادی یا گروهی را در فضای مجازی به شماره ۰۹۳۶۴۴۱۰۱۳۸ ارسال کنند.

وی افزود: ایده‌ها و آثار باید در محورهای نواهای عاشورایی و قطعات موسیقایی محرم، نیایش و مناجات خوانی و مدح و مرثیه پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) باشد و آثار با فرمت‌های mp۳ و mp۴ ارسال شود و آخرین مهلت ارسال آثار تا ۳۱ تیرماه است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: آثار تولیدی برگزیده، در قالب آلبوم موسیقی آئینی و عاشورایی منتشر و طی آئینی در ماه‌های محرم و صفر از برگزیدگان بخش‌های شعر، تنظیم، نوازندگی و خوانندگی با اهدای هدیه و تندیس تجلیل خواهد شد و همچنین به تولید و انتشار آثار منتخب برای استفاده مردم اقدام خواهد شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است ، ۲ هزار هیات مذهبی در این استان فعال است و آئین‌ها و نواهای مذهبی و عاشورایی این منطقه شور و حال خاصی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha