سومین سوگواره بین المللی آواها و نواهای عاشورایی فراخوان داد

شیراز – ایرنا – دبیر سومین سوگواره آیین‌ها، نواها و آواهای عاشورایی با بیان اینکه فراخوان این رویداد به میزبانی شیراز منتشر شد، گفت: تفاوت این دوره از سوگواره با دوره گذشته برگزاری آن به صورت بین‌المللی است.

سعید کریمی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پیش‌بینی می‌شود، گروه‌هایی از کشورهای مسلمان مانند افغانستان، عراق و آذربایجان نیز با آواها و نواهای مرتبط با واقعه عاشورا در این رویداد شرکت کنند.

دبیر سومین سوگواره بین‌المللی آیین‌ها، نواها و آواهای عاشورایی عنوان کرد: این سوگواره به میزبانی شیراز با هدف احیا و تحکیم سنت‌ها ‌و میراث عاشورایی اقوام و و مناطق سراسر ایران اسلامی و جهان تشیع در سه بخش آیین‌ها، آواها و نواها برگزار می‌شود.

کریمی افزود: در بخش آیین‌ها شاهد نمایش سنت‌های بومی یا نمایشی، اجرای بخشی از تعزیه‌های میدانی و اجرای نقالی و پرده‌خوانی هستیم، در بخش نواها، آثار تکنوازی وتک‌خوانی، گروه‌نوازی و اجرای تک قطعه‌ موسیقی عاشورایی می‌توانند شرکت کنند و در بخش آواها میزبان چاووش‌خوان‌ها، لالایی‌های عاشورایی و مداحی آیینی و بومی خواهیم بود.

وی اعلام کرد: علاقه مندان به شرکت در این سوگواره باید فیلم نمونه آثار خود را حداکثر تا ۳۱ خرداد ماه از طریق پیام‌رسان‌های ایتا، روبیکا و تلگرام به شماره ۰۹۰۱۶۲۱۰۴۵۲ ارسال کنند.

دبیر سومین سوگواره بین‌المللی آیین‌ها، نواها و آواهای عاشورایی اعلام کرد: این سوگواره روزهای چهارم و پنجم مردادماه، همزمان با ۱۹ و ۲۰ محرم برگزار می‌شود.

دومین دوره سوگواره آواها و نواهای به صورت اجرای صحنه‌ای با حضور آیین‌ها، اواها و نواهای عاشورایی ۱۲ استان کشور برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha