برداشت انگور یاقوتی از تاکستان‌های گیلانغرب آغاز شد

قصرشیرین- ایرنا- رییس جهاد کشاورزی گیلانغرب از برداشت انگور یاقوتی در سطح ۲۵۰ هکتار از تاکستان‌های بارور شهرستان گیلانغرب در سال جاری خبر داد.

جبار ولی‌پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پیش بینی می شود با برداشت سه و نیم تن در هر هکتار در مجموع ۸۷۵تن انگور یاقوتی از تاکستان های این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

وی اظهار کرد: بخش از تاکستان های گیلانغرب امسال به دلیل بارش تگرگ دچار خسارت شد از این رو شاهد کاهش عملکرد تولید و افت محصول هستیم.

رییس جهاد کشاورزی گیلانغرب گفت: دومین تاکستان انگور یاقوتی این شهرستان به روش روسیمی به ثمر دهی رسیده و این روش عملکرد بهتری نسبت به روش سنتی دارد.

ولی‌پور، از مزایای انگور داربستی یا روسیمی را قرار گرفتن محصول نهایی در ارتفاع و دور ماندن از آلودگی های خاکی، مصرف درست آب و انجام امور باغبانی مانند سم پاشی، چیدن علف های هرز به راحتی بیان کرد.

او با بیان اینکه انگور تولیدی این شهرستان قابلیت تبدیل به کشمش را نیز دارد از آمادگی حمایت از سرمایه گذار برای ایجاد کارگاه آن در این شهرستان خبر داد.

شهرستان گیلانغرب در غرب کرمانشاه با بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت، ۲۰۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که از این میزان۱۷۵ هزار هکتار آن جنگل و مرتع است.

گیلانغرب، حدود ۴۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغ دارد و سالیانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی و باغی و دامی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha