کاهش ۶ هزار فقره پرونده در دستگاه قضایی قزوین عملیاتی شد

قزوین - ایرنا - معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ ریزی دادگستری کل قزوین از هدف گذاری برای کاهش ۶ هزار فقره پرونده در شعب اجرای احکام کیفری این استان براساس برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری روز چهارشنبه در تشریح برنامه های عملیاتی سال جاری، اظهار کرد: در راستای تحقق سند تحول قضایی، کمیته بررسی آمار و عملکرد در استان تشکیل شده و این کمیته در چهار جلسه ای که در خرداد ماه برگزار کرد، ۱۳ مصوبه داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت کاهش موجودی پرونده در شعب اجرای احکام کیفری، برنامه ریزی های لازم در این خصوص صورت گرفته و با مسوولیت دادستان مرکز استان کاهش پرونده های موجود در شعب اجرای احکام کیفری تا پایان سال هدف گذاری شد.

مظفری اضافه کرد: براساس مصوبات این کمیته، مقرر شد تا دادگستری شهرستان قزوین نسبت به پایش پرونده های اعسار و متعارف کردن شعب اجرای احکام مدنی شهرستان اقدام کرده و گزارش مستمر اقدامات صورت گرفته تا حصول نتیجه، به کمیته گزارش دهند.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان قزوین خاطرنشان کرد: همچنین از ظرفیت کانون و مرکز وکلا، قضات و کارکنان بازنشسته در میز خدمت دادگستری ها در راستای توسعه فرهنگ صلح و سازش و ترویج شیوه های جایگزین قضایی، استفاده خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha