ایرنا رسانه ای قابل اعتماد است

۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۵۲
کد خبر: 85565818
ایرنا رسانه ای قابل اعتماد است

قزوین - ایرنا - رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه قزوین گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی در مقایسه با دیگر رسانه ها و فضای مجازی، منبع خبری موثق و مورد اعتماد به خصوص در موضوعات حقوقی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد نویسنده روز دوشنبه به مناسبت روز خبرنگار در بازدید و گفت و گو با رییس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مرکز قزوین، اظهار کرد: وکالت از جمله شریف ترین مشاغلی است که با مهم ترین مسایل و حقوق انسانی اعم از جان و مال مردم سر و کار دارد و از همین رو نیاز است تا رسانه ها به موضوعات حقوقی توجه ویژه تری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مرکز وکلای قوه قضاییه استان قزوین از سال ۸۶ آغاز به کار کرده و هم اکنون ۵۰۳ وکیل پایه یک و ۲۴۴ کارآموز دارد و سالانه ۲۰۰ کارآموز جدید نیز به بدنه کارشناسان اضافه می کند، افزود: این مرکز از نظر اداری زیر مجموعه قوه قضاییه است و هیات مدیره‌های استانی به شکلی مستقل و انتخابی برای مدت سه سال تعیین می‌شوند.

نویسنده تاکید کرد: مرکز وکلا در سال گذشته ۳۳۰ مورد وکالت تسخیری و معاضدتی ارایه داده که گام قابل توجهی در راستای خدمت رسانی به مردم استان قزوین محسوب می‌شود و نیاز است تا این خدمات از طریق رسانه ها به مردم اطلاع رسانی شود.

این مسوول همچنین یادآورشد: هر هفته وکلای ما در مکان های عمومی از جمله مساجد حضور پیدا می‌کنند تا به جامعه هدف خود مشاوره دهند و در این راستا نیز سال گذشته ۵۰ مسجد را به لحاظ ارایه راهنمایی های حقوقی پوشش دادیم.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه قزوین خاطرنشان کرد: نشست های متعدد حقوقی تحت عنوان دوشنبه های حقوقی در استان برگزار می شود و قزوین به عنوان اولین استان در برگزاری مرتب و به موقع این نشست ها در سطح کشور انتخاب شده و بازتاب بسیار خوبی داشته و بنا داریم تا به موضوعات عمومی از جمله حقوق ورزشی نیز ورود پیدا کنیم.

ایرنا رسانه ای قابل اعتماد است

ضرورت ورود بیشتر رسانه ها در مسایل حقوق عامه

رضا اسدی، رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین نیز در این دیدار خاطرنشان کرد: خبرگزاری ایرنا در طول حیات ۹۰ ساله خدمت خود در حوزه اطلاع رسانی تاکنون تلاش داشته تا با محور قرار دادن قانون و اخلاق رسانه ای یار و یاور مسوولان در حوزه تولید محتوای خبر و آگاه سازی مردم در حوزه های مختلف باشد.

وی اضافه کرد: یکی از مسایل مهم و دارای اولویت در ایرنا، اطلاع رسانی در حوزه حقوق عامه و همچنین مسایل مربوط به وکلای استان بوده که ادامه این روند نیازمند همکاری و همیاری بیشتر مرکز وکلای قزوین است تا اطلاع رسانی های دیقی از این موضوعات صورت گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha