۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85528723
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

قرار انتخاب

۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۱
کد خبر: 85528723
قرار انتخاب

بجنورد-ایرنا- مردم خراسان شمالی آماده‌اند تا با حضور در پای صندوق‌های رای، کار ناتمام انتخابات ریاست جمهوری را تکمیل کنند و البته این بار پرشورتر از مرحله اول، حماسه خلق کنند.

به گزارش ایرنا، پایان مهلت تبلیغات سبب سکوت و سکون در شهر و روستاها شده ولی حکایت این سکوت گواه آرامش پیش از توفان است، توفانی که در پای صندوق های رای، حضور حماسی مردم خراسان شمالی را به تصویر می کشاند.

کمتر از یک روز به برگزاری انتخابات باقی مانده و فردا روز موعود برای اتمام کار ناتمامی است که در هشتم تیرماه رقم خورد.

تکاپوی مردم در شهر، روستا و شور و نشاطی که در روزهای اخیر در مجالس و محافل حاکم شد نشان از آمادگی بیش از پیش مردم برای مشارکت در انتخابات دارد.

هرچند شماری از افراد در دور اول انتخابات، پای صندوق های رای حاضر نشدند اما شواهد حاکی از آن است که در دور دوم، عزم این افراد برای حضور در این رویداد سیاسی راسخ است.

هفته ای که گذشت، برای برخی عرصه تبلیغات و معرفی نامزد انتخاباتی و برای برخی عرصه پیگیری مناظره انتخاباتی و بررسی و گمانه زنی برای انتخاب ۲ نامزد بود اما همه بر سر یک عقیده هم پیمان هستند و آن حضور در پای صندوق ها است.

قرار انتخاب

حضوری برای تعیین سرنوشت

یک معلم بازنشسته در این باره گفت: مرحله اول انتخابات شرکت کردم و در این مرحله نیز شرکت می‌کنم زیرا معتقد هستم که حتی یک رای می تواند در سرنوشت کشور و آینده جوانان تاثیرگذار باشد.

مریم نوری اظهار کرد: به نظر می رسد مشارکت در دور دوم بیشتر باشد و آنان که در مرحله نخست در پای صندوق های رای حاضر نشدند این بار مشارکت می کنند، البته این اشتیاق و حضور به یقین مسوولیت مسوولان را برای پیگیری درخواست ها بیشتر می کند، مسوولان باید به مشکلات مردم توجه بیشتری داشته باشند.

وی افزود: عدم مشارکت در پای صندوق های رای و به نوعی قهر با صندوق ها، نشان از اعتراض و گلایه مردم از شرایط موجود دارد اما در همین چند روز تبلیغات برای انتخاب ۲ نامزد، شور مردم برای حضور در انتخابات نیمه تیرماه به وضوع دیده می شود و این نشان از امید مردم برای ساختن آینده دارد.

این معلم خاطرنشان کرد: رییس جمهور آینده باید برای پاسخ به این امید و آروزی جوانان و برای ساختن کشور برنامه داشته باشد.

قرار انتخاب

چشم امید جوانان به رییس جمهور آینده

یک دانشجو نیز در این باره گفت: در مرحله اول انتخابات شرکت نکردم، اما این بار شرکت می کنم، به این امید که رییس جمهور آینده مشکل بیکاری جوانان را برطرف کند، اقتصاد را رونق دهد و شرایط جامعه بهبود یابد.

رضا نوروزی اظهار کرد: اکنون مشکل اصلی و مهم جوانان، بیکاری است نبود کار و شغل مناسب و نبود درآمد سبب شده تا سن ازدواج بالا برود و جوانان فرصت برای ازدواج و تشکیل خانواده را از دست بدهند، مسوولان بویژه رییس جمهور در این باره تکلیف دارند تا در این باره برنامه داشته باشند.

یک کسبه بجنوردی نیز با بیان اینکه در مرحله نخست در انتخابات شرکت نکردم گفت: شرایط نامناسب اقتصادی، انگیزه حضور در پای صندوق های رای را از بین برده است، اما این بار حتما در انتخابات شرکت می کنم، البته انتظار دارم رییس جمهور آینده برای درمان درد جامعه که همان وضعیت نامناسب اقتصاد است، برنامه عملی داشته باشد.

محمد قربانی اظهار کرد: وی ادامه داد: در حال حاضر کشور ما با مشکلات اقتصادی زیادی دست و پنجه نرم می کند، جوانان ما بیکار هستند و انگیزه ای برای ازدواج و تشکیل خانواده ندارند، بنابراین وقتی انتظار دارند ما پای صندوق بیاییم ما هم انتظار داریم به مشکلاتمان رسیدگی کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رأی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند و مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

رای گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در یکهزار و ۵۸۰ نقطه شهری و روستایی خراسان شمالی برگزار شد که ستاد انتخابات در استان ۶۳۰ هزار نفر واجد شرایط اعلام کرد.

۹۲۷ شعبه اخذ رای شامل ۴۳۲ شعبه شهری و ۴۹۵ شعبه روستایی در سراسر خراسان شمالی برپا شد که از این تعداد ۶۱۳ شعبه ثابت و مابقی سیار بود.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha