۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85522628
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

شگفتانه‌های انتخاباتی در خراسان‌شمالی

۸ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۷
کد خبر: 85522628
شگفتانه‌های انتخاباتی در خراسان‌شمالی

بجنورد-ایرنا- حضور جانبازان، سالخوردگان، مادران به همراه نوزاد و رای اولی ها در پای صندوق های رای تصاویر ویژه و نابی را در شعبه های انتخابات خراسان شمالی خلق کرده است.

به گزارش ایرنا، امروز در خراسان شمالی ملقب به "گنجینه فرهنگ ها" اقوام مختلف ایرانی با پوشش ها و گویش های مختلف با شور و شوق بر سر صندوق های رای آمده اند تا بار دیگر بگویند ما ایرانیانی هستیم که همیشه دشمنان را مایوس کرده ایم

حضور افراد از اقشار مختلف در پای صندوق های رای جلوه ای از یکرنگی و وفاداری به نظام اسلامی و میهن دوستی را به تصویر کشیده است اما در این میان، حضور برخی اقشار درخشش و زیبایی ویژه دارد.

انتخابات چهاردهمین دوره از ریاست جمهوری در حالی برگزار می شود که اقشار مختلف از کرد، ترک، فارس، تات و بلوچ در تکاپوی حضور در پای صندوق رای و شرکت در این رویداد سیاسی هستند و در این میان حضور رای اولی ها حال و هوای دیگری دارد.

جشن تکلیف پای صندوق

جلوه‌های ویژه انتخاباتی در خراسان شمالی

رای اولی های فاروجی در اقدامی جالب توجه، جشن تکلیف سیاسی خود را پای صندوق رای برگزار کردند.

رای اولی های خوش ذوق فاروجی با این اقدام نه تنها خانواده های خود بلکه سایر اقشار را نیز به وجد آوردند.

حضور مادرانه

جلوه‌های ویژه انتخاباتی در خراسان شمالی

در شهر بجنورد نیز مادری با آغوش کشیدن ۲ نوزاد وفاداری و دلبستگی مادرانه اش را به نمایش گذاشت.

مادر بجنوردی با حضور در صحنه انتخابات نمادی از مهر مادری را به تصویر کشید و اعلام کرد که ایران، مادر همه ما است و مهر میهن در دل همه ایرانیان در تب و تاب است.

پیرزن ۸۳ ساله پای صندوق

جلوه‌های ویژه انتخاباتی در خراسان شمالی

پیرزن ۸۳ ساله اهل روستای نوده بخش بام اسفراین نیز با حضور در پای صندوق رای ثابت کرد که حساسیت در تعیین سرنوشت، پیر و جوان ندارد و همه باید نسبت به آینده کشور حساس باشیم.

بانو بیگم محمدی می گوید که آمده ام تا به دشمنان ایران اسلامی نشان دهم تا زنده هستیم برای پایداری انقلاب اسلامی و ولایت فقیه آماده جان فشانی هستیم و از رییس جمهور آینده انتظار دارم که بیش از همه چیز به معیشت مردم رسیدگی کند.

جلوه‌های ویژه انتخاباتی در خراسان شمالی
حضور جانباز با دسته گل

یک جانباز هشت سال دفاع مقدس امروز در حالی که یک دسته گل در دست داشت، در مسجد انقلاب بجنورد حاضر شد و رای خود را در صندوق‌ انداخت.

این حضور که تجدید بیعت با آرمان های انقلاب بود، جلوه ای ویژه و حماسی از حضور انتخاباتی را خلق کرد.

جانبازان اسوه صبر و مقاومت هستند، آنان که هر کدام عضوی از بدن را در راه دفاع از آرمان های انقلاب در پشت خاکریزها جا گذاشتند و اکنون دل در گرو ایران اسلامی دارند.

پای خود را در جبهه گذاشته اند و اکنون با تکیه بر عصاهای خود آمده اند تا بار دیگر اعلام کنند که پای آرمان های نظام اسلامی ایستاده اند و از عقیده خود بازنمی گردند.

برکت حضور پدر و مادر شهدا

جلوه‌های ویژه انتخاباتی در خراسان شمالی

شرکت پدر و مادر ۲ شهید گرمه ای در انتخابات معنای واقعی حضور و در صحنه بودن را به نمایش گذاشت.

پدر و مادر شهیدان همتی و شیرغلامی رای خود را به صندوق چهاردهمین دوره ریاست جمهوری انداختند و از مردم دعوت کردند که در انتخابات حضور یابند.

به گزارش ایرنا، رای گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در یکهزار و ۵۸۰ نقطه شهری و روستایی خراسان شمالی برگزار و بر اساس پیش بینی ستاد انتخابات در استان ۶۳۰ هزار نفر واجد شرایط هستند که ۴۰ زهزار نفر آن را جوانان شامل می شوند.

برای انتخاب نهمین رییس جمهور کشور ۹۲۷ شعبه اخذ رای شامل ۴۳۲ شعبه شهری و ۴۹۵ شعبه روستایی در سراسر خراسان شمالی برپا شده که از این تعداد ۶۱۳ شعبه ثابت و مابقی سیار است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha