توسعه خراسان شمالی نیازمند توجه ویژه دولت است

بجنورد-ایرنا- نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محرومیت خراسان شمالی در بسیاری از شاخص ها گفت: توسعه و پیشرفت در این استان نیازمند توجه ویژه دولت است.

محمد مهدی شهریاری روز جمعه با حضور در پای صندوق رای مسجد انقلاب بجنورد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به مهم ترین خواسته ها و مطالبات مردم از رییس جمهور آینده اظهار کرد: مهم ترین تقاضای ما رعایت عدالت است، باید در توزیع بودجه ها عدالت رعایت شود زیرا که برخی استان ها توسعه عقب ماندگی تاریخی دارند و نیازمند نگاه ویژه و اعتبارات بیشتری برای رفع محرمیت زدایی است.

وی تصریح کرد: دولت در توزیع بودجه ها عدالت را رعایت کند، عدالت به معنای توزیع مساوی نیست بلکه باید عقب ماندگی ها جبران شود و در تمام شاخص های توسعه به متوسط کشوری برسیم.

وی افزود: خراسان شمالی از زمان تفکیک از خراسان بزرگ، کمتر مورد توجه قرار گرفت که انتظار می رود دولت با اعتبارات بیشتری برای رفع محرومیت آن گام بردارد.

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: هنوز در برخی شهرستان های استان بیمارستان، راه مناسب و آب آشامیدن بهداشتی وجود ندارد و مردم ما همواره با مشکلات بیکاری و مهاجرت نیروهای جوان به کلانشهرها دست و پنجه نرم می کنند.

وی با بیان اینکه ۴۴ درصد جمعیت این استان در نواحی روستایی سکونت دارند ادامه داد: خراسان شمالی نیاز به نگاه اقدامات ویژه برای رفع محرومیت در حوزه های آبرسانی، بهداشتی و درمانی، مسکن و اشتغالزایی دارد تا حدقل به برخی از شاخص ها و میانگین مورد نظر برسد.

شهریاری گفت: موضوع عدالت در مناظره ها توسط کاندیداها مطرح شده که امید می رود بعد انتخابات هم مورد توجه قرار گیرد، برای این موضوع در سطح استان پی گیری های لازم انجام خواهد شد.

دشمن به دنبال حضور حداقلی مردم در انتخابات است

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال حضور حداقلی مردم در انتخابات است بیان کرد: حضور و شرکت گسترده مردم در انتخابات بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: همان طور که مردم با حضور میلیونی در تشیع پیکر پاک و مطهر رییس جمهور شهید شرکت کردند و ارادت خود را به این شهید به انقلاب و به ولایت فقیه اثبات کردند با حضور حداکثری در انتخابات مانع از رسیدن دشمن به هدف خود خواهند شد.

به گزارش ایرنا، رای گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در یکهزار و ۵۸۰ نقطه شهری و روستایی خراسان شمالی برگزار و بر اساس پیش بینی ستاد انتخابات در استان ۶۳۰ هزار نفر واجد شرایط هستند که ۴۰ زهزار نفر آن را جوانان شامل می شوند.

برای انتخاب نهمین رییس جمهور کشور ۹۲۷ شعبه اخذ رای شامل ۴۳۲ شعبه شهری و ۴۹۵ شعبه روستایی در سراسر خراسان شمالی برپا شده که از این تعداد ۶۱۳ شعبه ثابت و مابقی سیار است.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha