۱۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۱
کد خبر: 85528922
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روایتی از گپ و گفت انتخاباتی در صف یک نانوایی آمل

نوشهر- ایرنا - صغری خانم یکی از افراد صف نان است که با صدای رسا با گفتمان انتخاباتی همه افراد زن و مرد حاضر در خبازی را به خودش جلب کرده بود، ابتدا دیگران حرفی نمی زدند اما به تدریج یکی یکی گپ انتخاباتی را شروع کردند به طوری که گفت و گوهای آنان به یک مناظره انتخاباتی تبدیل که بخشی از آن به قلم خبرنگار ایرنا روایت شده است.

به گزارش ایرنا، صغری خاتون که زن ۶۰ ساله آملی در صف نانوایی با جمعی از مردان و زنان منتظر گرفتن نان است با نگاهی ممتد به اطرافش نگاه می کند و صدا رسا از ضرورت حضور مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری می گوید و دیگران هم می شنوند.

او که انقلاب اسلامی ۵۷ را لمس کرده بود با سفره نانش در بگو مگوهای انتخابات جاری سخن می گفت، زبان گویا و شیرینی داشت، گرچه خانه دار بود اما آگاه و هوشیار بود و به تدریج همه افراد حاضر در صف نان در پای صحبت اش همه گوش می دادند و از خاطراتش در صفوف خانم ها که تازه به نوجوانی رسیده بود تعریف می کرد و در همین ارتباط به سوولات نسل انقلاب پاسخ می گفت.

این خانم آملی که دل در انقلاب و آرمان های آن داشت کشان کشان به انتخابات پانزدهم تیر ماه رسید و می گفت باید همه در انتخابات شرکت کنیم و اگر سر سوزنی غفلت ‌و کوتاهی کنیم خلاف حرکت امام و ولایت است.

به تاکید صغری خانم هرگز نباید در امر مهم ملی شرکت فردا جمعه در شعب اخذ رای، مکر و فریب شبکه غربی را ملاک قرار داده و از راه انقلاب سر پیچی کنیم و بصیرت و آگاهی را لازمه عبور موفق این همایش ملی دانست.

روایتی از گپ و گفت انتخاباتی در صف نانوایی

او که نان هایش را گرفته بود زیر لب می گفت شور و اشتیاق مردم شرکت در انتخابات باید بیشتر و بیشتر گردد و ما وظیفه داریم نسبت به حضور خود در پای صندوق رای کوشا باشیم و هرگز از وظیفه شرعی و عزت و سربلندی ایران عزیزمان نباید عدول کرد.

صغری خاتون رفت اما گفت و گوها و بحث و جدل جای خود را بیشتر باز کرده بود و یکی یکی افراد صف نان وارد معرکه انتخابات شدند و شرکت آحاد مردم در روز جمعه می گفتند و اوضاع اکنون را تحلیل می کردند.

روایتی از گپ و گفت انتخاباتی در صف نانوایی

نکته جالب این که - صف نانوایی به مناظره تلویزیونی شبیه تر شد، هر سری با عالمی خاص خوش است، یکی طرفدار جلیلی بود و دیگر طرفدار پزشکیان، یکی از تورم می گفت و آن دیگری از مسائل فرهنگی و گرانی، به هر حال همه از دغدغه ها و نگرانی ها کشورشان می گفتند و آرزو می کردند که یکی که کارآمدتر است بیاید تا مشکلات را پیش روی مردم بردارد.

سرانجام خمیر و نان خبازی تمام شد، ولی بحث و گفت و گوهای مردم به پایان نرسید و برخی از افرادی که نان گرفته بودند بحث انتخابات و ضرورت شرکت مردم در روز جمعه را دو به دو ادامه دادند و مقابل نانوایی شده بود اجتماع انتخاباتی.

روایتی از گپ و گفت انتخاباتی در صف نانوایی

در این ۲۴ ساعت باقیمانده به روز رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هر جا که نظر کنی، هر قدمی با دیگری برداری و یا در پارک و بوستان نشسته باشی و یا در داخل تاکسی و اتوبوس و مغازه و یا در شبکه های اجتماعی، همه جا سخن از آخرین مرحله انتخابات یعنی فردا جمعه است و همه مصمم به شرکت در این همایش ملی هستند.

در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری -روز جمعه هشتم تیر ماه- مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، و مسعود پزشکیان با یکدیگر به رقابت پرداختند، اما با توجه به اینکه هیچ یک از آنها نتوانستند اکثریت مطلق آرا را کسب کنند، انتخابات با حضور مسعود پزشکیان و سعید جلیلی که بیشترین آرا را کسب کرده بودند به دور دوم راه رفت.

رای‌گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مازندران روز هشتم تیر همزمان با سراسر کشور در ۲ هزار و ۵۴۲ شعبه ثابت و ۶۸۶ صندوق سیار با فعالیت نزدیک به ۶۰ هزار نفر از عوامل اجرایی برگزار شد که یک میلیون و ۴۳ هزار و ۵۷۰ نفر در مازندران پای صندوق‌های رای رفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha