ائمه جمعه و شورای افتای اهل سنت کرمانشاه مردم را به حضور در انتخابات دعوت کردند

کرمانشاه - ایرنا- ائمه جمعه و جماعات و شورای روحانیت و افتای اهل سنت شهر کرمانشاه در پیامی مردم را به حضور پرشور و گسترده در پای صندوق‌های رای دعوت کردند.

در متن این پیام که روز جمعه در اختیار ایرنا قرار گرفت؛ آمده است: انتخابات سرنوشت ساز مرحله دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که امروز جمعه پانزدهم تیرماه برگزار می‌شود، نقش تعیین کننده ای در ترسیم آینده انقلاب اسلامی دارد و هر گونه سهل انگاری و کوتاهی نسبت به آن، زیان بار خواهد بود.

همه باید بدانند انتخابات پرشور از ارکان حکمرانی درست و مایه پیشرفت و سربلندی کشور عزیزمان است. حضور آحاد مردم در پای صندوق های رأی، نشانه حضور ملت شریف ایران در صحنه های مهم اداره کشور است و حضور حداکثری در صحنه انتخابات، باعث افزایش قدرت ملی است و این پشتوانه امنیت ملی ما است.

در ادامه متن این پیام آمده است: بی شک مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باعث افزایش سرمایه اجتماعی و تسهیل راه های حل مشکلات و فراهم سازی زمینه پیشرفت کشور و خنثی سازی توطئه های استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل خواهد شد.

امید قطعی داریم که مردم شریف ایران با هوشمندی و انتخابی از سر روشن بینی نسبت به پیگیری مجدانه مطالبه تاریخی خود در اقامه کلمه حق و عدالت کوتاه نخواهند آمد و مسیر پیشرفت و بالندگی انقلاب اسلامی را با جدیت پیش خواهند برد.

ائمه جمعه و شورای افتای اهل سنت کرمانشاه در بخش پایانی این پیام آورده اند؛ از عموم مردم عزیز کشورمان مخصوصا مردم اهل سنت استان کرمانشاه درخواست داریم که در انتخابات امروز شرکت نموده و یک بار دیگر حماسه و جلوه‌ای به یادماندنی را به نمایش بگذارند.

به گزارش ایرنا؛ رای گیری دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران امروز جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در سطح شهرستانهای ۱۴ گانه استان کرمانشاه آغاز شد.

در این دوره مانند دور اول انتخابات ریاست جمهوری هزار و ۶۷۰ شعبه اخذ رای برای جمع آوری آرای مردم شهرها و روستاهای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده است.

بر پایه این گزارش از جمعیت حدود ۲ میلیون نفری استان کرمانشاه یک میلیون و ۶۴۱ هزار و ۴۲۳ نفر واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۵۱۵ هزار و ۳۸۲ نفر در دوره اول شرکت کردند.

همچنین تعداد آرای صحیح ماخوذه در استان کرمانشاه ۴۸۸ هزار و ۴۲۷ رای و آرای باطله را ۲۶ هزار و ۹۵۵ رای بود که بر مشارکت ۳۱/۵۰ درصدی در این خطه غربی ایران دلالت دارد.

آرای دور اول نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان کرمانشاه به ترتیب برای مسعود پزشکیان ۲۹۴ هزار و ۱۳۹ رای و برای سعید جلیلی ۱۱۳ هزار و ۲۸۷ رای بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha