۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۹:۱۶
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 85529516
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استاندار گلستان: سوگ شهدای خدمت با همت مردم به حماسه ماندگار تبدیل شود

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان با یادآوری خدمات ماندگار دولت شهید رئیسی برای این استان اظهار امیدواری کرد سوگ شهدای خدمت با همت مردم برای شرکت در انتخابات امروز به حماسه بزرگ و ماندگار تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه صبح جمعه پس از شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: گلستان در انتخابات‌های پیش با نرخ بالای مشارکت در کشور زبانزد بود و امیداوریم این روند در انتخابات امروز هم تکرار شود.

وی بیان کرد: هر چه رای مردم در انتخابات بیشتر باشد، پشتوانه رئیس جمهور برای مداخلات بعدی و به‌خصوص تعاملات بین‌المللی قوی‌تر خواهد بود.

استاندار گلستان افزود: انتخابات امروز در کمال امنیت و آرامش برگزار شده و مشاهدات و آمارهای رسیده نشان می‌دهد از دقایق اولیه شروع رای‌گیری، مشارکت مردم استان برای شرکت در این رویداد مهم و سرنوشت‌ساز زیاد است.

زنگانه با تاکید بر برگزاری سالم انتخابات گفت: سلامت انتخابات چون حق‌الناس به شمار می‌رود برای ما بسیار مهم است و به‌دلیل نظارت چند لایه مانند حضور پنج هزار ناظر شورای نگهبان، ۲ هزار و ۳۵۰ نماینده نامزدها و فعالیت مستمر نماینده وزیر کشور و استاندار در شعبه‌های اخذ رای، نگرانی از آن وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، در مرحله دوم انتخابات چهاردهم نیز هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای در گلستان برپا شد که ۶۷۳ شعبه اخذ رای در شهر و ۸۴۲ شعبه در روستاها است.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور از آنجا که هیچ کدام از نامزدها در انتخابات هشتم تیر ماه حد نصاب مطلق آرا را کسب نکردند انتخابات به دور دوم کشیده شد.

تعداد واجدین شرایط رأی دادن در استان یک میلیون و ۴۳۶ هزار و ۲۱۳ نفر بود که در انتخابات هشتم تیر ماه ۵۹۱ هزار و ۲۰۱ نفر گلستانی معادل ۴۱.۱۶ درصد در انتخابات شرکت کردند.

در مرحله نخست انتخابات چهاردهم در گلستان، مسعود پزشکیان ۲۷۵ هزار و ۳۶۶ رای، سعید جلیلی ۲۰۵ هزار و ۹۷۴ رای، محمدباقر قالیباف ۸۱ هزار و ۹۵ رای و مصطفی پورمحمدی پنج هزار و ۲۳ رای از مردم استان گرفتند.

دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، امروز (جمعه) ۱۵ تیرماه برگزار می‌شود و متولدان ۱۵ تیر ۱۳۸۵ و قبل از آن می‌توانند در این دوره شرکت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha