۱۵ تیر ۱۴۰۳، ۸:۰۱
کد خبرنگار: 942
کد خبر: 85529192
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در گلستان آغاز شد

گرگان- ایرنا- دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور و ۱۳۸ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور از ساعت هشت صبح امروز جمعه ۱۵ تیر در استان گلستان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۲۱۳ گلستانی واجد شرایط رای دادن در این انتخابات هستند که از این ۹ هزار و ۶۴۳ نفر برای اولین بار اثرگذاری در تعیین سرنوشت کشور را با شرکت در انتخابات تجربه می‌کنند.

در مرحله دوم انتخابات چهاردهم هماند دور اول، هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای در گلستان برپا شده است که ۶۷۳ شعبه اخذ رای در شهر و ۸۴۲ شعبه در روستاها فعال شد.

از مجموع هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای، ۵۲ شعبه در روستاهای سخت گذر هفت شهرستان استان گلستان مستقر گردید.

همه واجدان شرایط (متولدان ۱۵ تیر ۱۳۸۵ و قبل از آن)که در مرحله اول در انتخابات شرکت کردند و یا نکردند محدودیتی برای حضور در انتخابات ندارند و می‌توانند با شناسنامه و یا کارت ملی جدید در انتخابات شرکت کنند.

حدود ۲۴ هزار نفر عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی، قضایی و بازرسی پای کار انتخابات ریاست جمهوری در گلستان هستند.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام ستاد انتخابات کشور از آنجا که هیچ کدام از نامزدها در انتخابات هشتم تیر ماه حد نصاب مطلق آرا را کسب نکردند انتخابات به دور دوم کشیده شد.

در انتخابات هشتم تیر ماه ۵۹۱ هزار و ۲۰۱ نفر گلستانی معادل ۴۱.۱۶ درصد در انتخابات شرکت کردند.

در مرحله نخست انتخابات چهاردهم در گلستان، مسعود پزشکیان ۲۷۵ هزار و ۳۶۶ رای، سعید جلیلی ۲۰۵ هزار و ۹۷۴ رای، محمدباقر قالیباف ۸۱ هزار و ۹۵ رای و مصطفی پورمحمدی پنج هزار و ۲۳ رای از مردم استان گرفتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha