ناظران امین و آموزش دیده در خراسان جنوبی بر انتخابات نظارت دارند

بیرجند - ایرنا - مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان خراسان جنوبی گفت: مردم مطمئن باشند که شبکه بصیر، امین و آموزش دیده، نظارت بر انتخابات را مانند گذشته بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام مهدی یعقوبی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: مشارکت مردم استان در انتخابات هشتم تیر در سطح کشور مثال زدنی بود و امیدواریم مردم این حماسه را امروز دوباره تکرار کنند.

وی با بیان اینکه تظارت بر ۷۷۲ شعبه ثابت و سیار استان در حال انجام است گفت: در برخی شعب اخذ رای حداقل ۲ ناظر و در شعب شلوغ پنج نفر و حتی بیشتر همکاری دارند.

رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان جنوبی عنوان کرد: علاوه بر عوامل نظارت که طبق قانون امانتدار رای مردم هستند، نمایندگان نامزدهای حاضر در صحنه انتخابات ریاست جمهوری در شعب اخذ رای حضور دارند و این اختیار را قانون به آنان داده و کارت برایشان صادر شده که بر روند انتخابات نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه توصیه همه دلسوزان نظام و در راس آنها مقام معظم رهبری این است که مردم همراه و همپای یکدیگر باشند، ادامه داد: در مجموعه نظام انتخاباتی دنیا سابقه نداشته است که یک کشور بتواند در پنج ماه، پنج انتخابات را برگزار کند در حالی که انتخابات ریاست جمهوری فرآیند اجرایی آن ۶ ماه طول می‌کشد و مردم بدانند که مجموعه‌های متعدد جهادی پای کار انتخابات هستند.

حجت الاسلام یعقوبی گفت: مردم از مشارکت در انتخابات دریغ نکنند و با حضور پای صندوق‌های اخذ رای، سرنوشت چهار سال دیگر کشور را رقم بزنند و امیدواریم آنچه خیر و صلاح کشور و ملت است، حاصل شود.

فرآیند اخذ رای مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری از ساعت هشت صبح جمعه پانزدهم تیر ماه همزمان با سراسر کشور در ۷۷۲ شعبه اخذ رای استان خراسان جنوبی آغاز شد که از این تعداد ۴۰۴ شعبه ثابت و ۳۶۸ شعبه سیار پیش بینی شده همچنین ۳۵۲ شعبه در مناطق شهری و ۴۲۰ شعبه روستایی است.

روند رای گیری طبق قانون تا ساعت ۱۸ ادامه دارد و با تشخیص وزیر کشور قابل تمدید است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha