فیلم/حضور پرشور مردم اردبیل پای صندوق رای

اردبیل- ایرنا- مردم استان اردبیل همزمان با سراسر کشور با حضور در یک هزار و ۳۷۵ شعبه رای گام دوم انتخابات را پرشورتر از مرحله قبل شروع کردند تا با انتخاب رییس جمهور دوره چهاردهم، سرنوشت و مقدرات کشور را برای چهار سال آینده تعیین کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرایند رای گیری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برای انتخاب نهمین رئیس جمهور از ساعات صبح تاکنون در شهرها و روستاهای استان اردبیل با مشارکت گسترده مردم جریان دارد و شواهد نشان می دهد که امروز شاهد مشارکتی بالاتر از مرحله قبل انتخابات خواهیم بود.

پس از برگزاری این انتخابات در دور نخست در روز هشتم تیرماه و به علت عدم احراز آرای کافی برای انتخاب رئیس جمهور، رقابت بین مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به عنوان دارندگان بالاترین آرا به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری در روز جمعه ۱۵ تیرماه کشیده شد.

به گفته رئیس ستاد انتخابات کشور ، در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از تعداد ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رای اخذ شده، مسعود پزشکیان با کسب ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی با کسب ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ ‏رای به دور دوم راه یافتند.

بر اساس این گزارش در این مرحله ۳۱ هزار نفر از عوامل اجرایی نظارتی، پشتیبانی و انتظامی در سطح استان دست‌اندرکار برگزاری انتخابات در یک هزار و ۳۷۵ شعبه اخذ رای هستند. بیش از یک میلیون نفر از مردم استان اردبیل واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد حدود ۵۵ هزار نفر رای اولی هستند و برای نخستین بار پای صندوق‌های رای می‌روند.

بر این اساس، در مرحله اول انتخابات مسعود پزشکیان ۷۷.۳ درصد از آرا و سعید جلیلی ۱۴.۷ درصد آرای مردم استان اردبیل را کسب کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha