خانواده شهید رحمتی رای خودشان را در مراغه به صندوق انداختند

مراغه- ایرنا- خانواده شهید خدمت «مالک رحمتی» عصر امروز، جمعه با حضور در شعبه اخذ رای مدرسه امام خمینی (ره) مراغه، رای خودشان در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری را به صندوق انداختند. 

به گزارش ایرنا پدر و مادر این شهید راه خدمت همراه با یکی از برادران و خواهر شهید در این شعبه اخذ رای حاضر شدند؛ شهیدی که همراه با سیدالشهدی خدمت و در حادثه سقوط بالگرد به شهادت رسید و مزارش در گلشن زهرا(س) مراغه قرار دارد.

خانواده شهید رحمتی رای خودشان را در مراغه به صندوق انداختند
برادر و مادر شهید مالک رحمتی / شعبه اخذ رای مدرسه امام خمینی (ره) مراغه

«مالک رحمتی» که همراه با شهدای راه خدمت و بر اثر سانحه بالگرد رییس‌جمهور به درجه رفیع شهادت نایل شد، نخستین استاندار شهید آذربایجان‌شرقی است؛ جوانی که مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان استاندار انقلابی و متدین یاد کردند.

گفتنی است شهید «رحمتی» اول بهمن ۱۴۰۲ با موافقت هیئت دولت به سمت استانداری آذربایجان‌شرقی منصوب شد، و ۲ روز بعد از آغاز به کارش را در حالی آغاز کرد که پیش از آن آیت‌الله شهید «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» نیز به عنوان نماینده ولی‌ فقیه در استان، حمایت قاطع خودش را از این جوان انقلابی و توانمند با صراحت اعلام کرده بود.

وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق (ع) و دکتری تخصصی حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی بود و قبل از استانداری آذربایجان‌شرقی، در جایگاه معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی قرار داشت.

شهید «رحمتی» همچنین سوابق اجرایی دیگری چون قائم‌مقام آستان قدس، مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی، عضو هیئت امنا و رییس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس، عضو هیئت مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و مسئولیت در سطوح مدیریتی وزارت کشور و اتاق بازرگانی ایران را در کارنامه خود داشت.

حضور مادر ۹۰ ساله شهید «عزیزالله صالح‌زاده» در پای صندوق رای

مادر ۹۰ ساله شهید «عزیزالله صالح‌زاده» نیز همزمان با دور دوم از چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در شعبه اخذ رای مدرسه گلشن زهرا (س) مراغه حضور یافت و در انتخابات شرکت کرد.

شهید عزیزالله که طی دوم مرداد ۱۳۴۵ در روستای «چای‌باغی» مراغه متولد شده بود، به عنوان سرباز ارتش در جبهه حضور یافت و چهارم مهر ۱۳۶۵ در جزیزه مجنون عراق بر اثر سانحه رانندگی به شهادت رسید.

به گزارش ایرنا انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری جمعه هفته گذشته، هشتم تیر ۱۴۰۳ با رقابت میان مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و مصطفی پورمحمدی برگزار شد اما هیچ‌یک از نامزدها نتوانستند حد نصاب لازم را به دست بیاورند.

در دور نخست ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵رای شمارش شد و مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و۹۹۱ رای و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای به مرحله دوم راه یافتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha