دعوت مادر شهید «رحمتی» برای مشارکت حداکثری در انتخابات + فیلم

مراغه- ایرنا- مادر شهید مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی گفت: ملت ایران به حرمت خون شهدای خدمت و به احترام مقام معظم رهبری در انتخابات پانزدهم تیرماه مشارکت حداکثری داشته باشند.

فاطمه رحمتی شامگاه دوشنبه در حاشیه تجدید بیعت جمعی از اعضای ستاد انتخاباتی جلیلی با شهدای خدمت که بر سر مزار شهید «مالک رحمتی» برگزار شد، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امیدوارم تا ملت ایران همانطور که به صورت گسترده در آیین تشییع و تدفین شهدای خدمت حضور یافتند، در پای صندوق رای هم حاضر شوند.

وی با بیان اینکه حضور ملت ایران در پای صندوق‌های رای در حقیقت پشتیبانی از انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: از اقشار مختلف مردم می‌خواهم تا با حضور گسترده در انتخابات پانزدهم تیرماه، بار دیگر به مقام معظم رهبری لبیک بگویند.

به گزارش ایرنا در این آیین جمعی از اعضای ستاد انتخاباتی «سعید جلیلی» با حضور در مزار شهید «مالک رحمتی» در گلشن زهرا(س) این شهرستان، با آرمان‌های شهدای خدمت تجدید بیعت کردند.

«مالک رحمتی» که همراه با شهدای راه خدمت و بر اثر سانحه بالگرد رییس‌جمهور به درجه رفیع شهادت نایل شد، نخستین استاندار شهید آذربایجان‌شرقی است؛ جوانی که مقام معظم رهبری از ایشان به عنوان استاندار انقلابی و متدین یاد کردند.

شهید «رحمتی» اول بهمن ۱۴۰۲ با موافقت هیئت دولت به سمت استانداری آذربایجان‌شرقی منصوب شد، و ۲ روز بعد از آغاز به کارش را در حالی آغاز کرد که پیش از آن آیت‌الله شهید «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» نیز به عنوان نماینده ولی‌ فقیه در استان، حمایت قاطع خودش را از این جوان انقلابی و توانمند با صراحت اعلام کرده بود.

وی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد حقوق خصوصی از دانشگاه امام صادق (ع) و دکتری تخصصی حقوق خصوصی از دانشگاه خوارزمی بود و قبل از استانداری آذربایجان‌شرقی، در جایگاه معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی قرار داشت.

شهید «رحمتی» همچنین سوابق اجرایی دیگری چون قائم‌مقام آستان قدس، مدیرعامل سازمان اقتصادی رضوی، عضو هیئت امنا و رییس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس، عضو هیئت مدیره و قائم‌مقام مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر و مسئولیت در سطوح مدیریتی وزارت کشور و اتاق بازرگانی ایران را در کارنامه خود داشت.

مالک یکِ یک بود

شهید «رحمتی» طی اول فروردین ۱۳۶۱ در کوچه «شهیدین» از محله «شریعت‌آباد» مراغه متولد شد و آنگونه که «مهدی شکاری» از دوستانش به نقل از خود «مالک» نقل می‌کند، ایشان با مزاح راجع به تاریخ تولدش می‌گفت: «یکِ یک هستم».

«مالک» در یک خانواده مذهبی متولد شد و به گفته «حیدر رهبری»، از اعضای هیئت امنای مسجد شریعت‌آباد مراغه از همان دوران کودکی اهل مسجد و عبادت بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha