۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85531000
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

تکمیل حماسه نیمه تمام در گنجینه فرهنگ‌ها

۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۴
کد خبر: 85531000
تکمیل حماسه نیمه تمام در گنجینه فرهنگ‌ها

بجنورد- ایرنا- مردم خراسان‌شمالی روز گذشته در مرحله پایانی ماراتن انتخابات با حضور حماسی در پای صندوق های رای به خوبی جام ارزشمند مشارکت را در این خطه از شمال شرق کشور را بالا بردند و حماسه نیمه تمام هشتم تیرماه را تکمیل کردند.

به گزارش ایرنا، روز گذشته مردم خراسان شمالی همدل با سراسر ایران زمین پای صندوق های رای حضور داشتند؛ از هر جریان، عقیده و مذهب و قوم و ظاهری برای خلق حماسه پای کار بودند.

از پیرمرد و پیر زن صد ساله تا رای اولی هایی که برای نخستین بار می خواستند با مشق سیاست آشنا و مردم سالاری دینی را تجربه کنند.

مردم در طول هفته گذشته به خوبی صحبت‌های نامزدها را شنیدند و با سبک و سنگین کردن وعده‌ها تصمیم خود را برای انتخاب بهترین نامزد اخذ و سرنوشت چهارساله ایران را مشخص کردند.

تکمیل حماسه نیمه تمام در گنجینه فرهنگ‌ها

فارغ از اینکه نتیجه انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری چه بود، همدلی ایرانیان در این رویداد سیاسی بی نظیر بود، همدلی که بار دیگر در قالب مشارکت بالا در انتخابات تجلی یافت و پروژه تحریم انتخابات دشمنان را با شکست سنگینی مواجه کرد.

استان خراسان شمالی نیز از این همدلی دور نبود به گونه ای که مردمان این خطه از شمال شرق کشور نیز هشت درصد بیشتر از هشتم تیرماه در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند و با این اقدام نشان دادند که همچنان پای کار این نظام و خواهان تداوم روند توسعه هستند.

با وجود همزمانی ایام انتخابات با فصل کار و برداشت محصولات در استان کشاورزی خراسان شمالی باز هم حضور مردم این خطه بی نظیر بود به گونه ای که از ۵۳.۴۷ درصد از ۷۱۲ هزار نفر واجد شرایط در انتخابات شرکت کردند.

تکمیل حماسه نیمه تمام در گنجینه فرهنگ‌ها

افزایش هشت درصدی مشارکت

رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی می گوید: مشارکت انتخاباتی مردم استان در مرحله دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به ۵۳.۴۷ درصد رسید.

حسن ناهیدی می افزاید: میزان مشارکت مردم خراسان شمالی در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری نسبت به مرحله اول حدود هشت درصد افزایش یافت.

وی‌ ادامه می دهد: برای انتخاب نهمین رییس جمهور کشور ۹۲۷ شعبه اخذ رای در سراسر خراسان شمالی برپا شد که از این تعداد ۶۱۳ شعبه ثابت و مابقی سیار بود.

ناهیدی با بیان اینکه انتخابات در استان بدون هیچ مشکلی در ساعات اولیه ۱۵ تیرماه آغاز شد، می گوید: مردم ولایتمدار خراسان شمالی، احزاب و گروه ها با حضور پرشور خود حماسه آفریدند.

وی‌ خاطرنشان می کند: نتیجه انتخابات پس از شمارش در شعب، برابر قانون پس از تایید شورای نگهبان توسط وزارت کشور به اطلاع مردم خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در یکهزار و ۵۸۰ نقطه شهری و روستایی خراسان شمالی با مشارکت ۴۵ درصدی مردم این خطه برگزار شد.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

به گزارش ایرنا، در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری -روز جمعه هشتم تیر ماه- مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، و مسعود پزشکیان با یکدیگر به رقابت پرداختند، اما با توجه به اینکه هیچ یک از آنها نتوانستند اکثریت مطلق آرا را کسب کنند، انتخابات با حضور مسعود پزشکیان و سعید جلیلی که بیشترین آرا را کسب کرده بودند به دور دوم راه رفت. سرانجام در انتخاباتی که روز گذشته برگزار شد، پزشکیان با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای به عنوان نهمین رییس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha