۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85531257
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آرای پزشکیان و جلیلی در خراسان شمالی چقدر بود

۱۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۱
کد خبر: 85531257
آرای پزشکیان و جلیلی در خراسان شمالی چقدر بود

بجنورد- ایرنا- رییس ستاد انتخابات خراسان شمالی گفت: ۳۸۰ هزار و ۸۱۸ نفر از استان در مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کردند که از این تعداد ۱۸۳ هزار و ۴۸۷ نفر به «مسعود پزشکیان» و ۱۸۹ هزار و ۳۸۳ نفر نیز به «سعید جلیلی» رای دادند.

به گزارش ایرنا، حسن ناهیدی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۵۳.۴ درصد از افراد واجد شرایط اخذ رای خراسان شمالی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند که نسبت به دور اول حدود هشت درصد رشد داشت.

وی افزود: بیشترین میزان مشارکت مربوط به شهرستان بام و صفی آباد با ۷۲.۹۰ و کمترین آن مربوط به شهرستان رازوجرگلان با ۴۵.۷۷ درصد است.

ناهیدی‌ ادامه داد: شهرستان گرمه با ۷۱.۴۸ درصد، جاجرم با ۶۵.۵۹ درصد، بجنورد با ۵۴.۴۱ درصد، فاروج با ۵۳.۷۸ درصد، سملقان با ۵۱.۹۵ درصد، اسفراین با ۵۰.۵۰ درصد، شیروان با ۵۰.۰۱ درصد و مانه با ۴۸.۹۲ درصد به ترتیب در رتبه های بعدی بیشترین مشارکت خراسان شمالی قرار دارند.

مرحله اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در یکهزار و ۵۸۰ نقطه شهری و روستایی خراسان شمالی با مشارکت ۴۵ درصدی مردم این خطه برگزار شد.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

به گزارش ایرنا، در مرحله اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری -روز جمعه هشتم تیر ماه- مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، و مسعود پزشکیان با یکدیگر به رقابت پرداختند، اما با توجه به اینکه هیچ یک از آنها نتوانستند اکثریت مطلق آرا را کسب کنند، انتخابات با حضور مسعود پزشکیان و سعید جلیلی که بیشترین آرا را کسب کرده بودند به دور دوم راه رفت. سرانجام در انتخاباتی که روز گذشته برگزار شد، پزشکیان با ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای به عنوان نهمین رییس جمهور اسلامی ایران انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha