معاون استاندار: خراسان‌شمالی آماده برگزاری انتخابات دور دوم است

بجنورد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌شمالی با اشاره به آمادگی استان برای برگزاری انتخابات، گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این استان در ۱۵ تیرماه اندیشیده شده است.

به گزارش ایرنا، حسن ناهیدی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای برگزاری دور دوم انتخابات نیز همانند دوره اول ۹۲۷ شعبه اخذ رای در سراسر خراسان شمالی برپا می شود.

وی افزود: دور اول انتخابات با بی طرفی کامل مجریان در امنیت و سلامت کامل برگزار و هیچگونه تخلف انتخاباتی گزارش نشد.

ناهیدی ادامه داد: انتخابات دور اول چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در استان بدون هیچ مشکلی از همان ساعات اولیه شروع شد.

رییس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی یادآور شد: استان از زیرساخت های ارتباطی بسیار خوبی برخوردار و همین امر موجب برگزاری مطلوب این رویداد سیاسی شده است.

وی با بیان اینکه در دور دوم انتخابات، افراد متولد ۱۳۸۵ و قبل از آن می توانند رای بدهند، گفت: بیشترین آرا با سند هویتی کارت ملی اخذ شده است اما آن دسته از واجدین شرایط که با شناسنامه رای می دهند به فوریت در شعب اخذ رای، کد ملی آنها از ثبت احوال قابل استعلام است.

به گزارش ایرنا، رای گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در یکهزار و ۵۸۰ نقطه شهری و روستایی خراسان شمالی با مشارکت ۴۵ درصدی مردم این خطه برگزار شد.

خراسان شمالی با ۱۰ شهرستان بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد از آن در روستاها سکونت دارند.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات کشور مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رأی به دور دوم انتخابات ریاست جمهوری راه یافتند.

با توجه به اینکه هیچ یک از نامزدها در مرحله اول موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند، انتخابات به دور دوم رفت.

بر اساس ماده ۶۷ قانون انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت انتخاباتی در مرحله دوم از زمان اعلام رسمی نتایج قطعی آرای مرحله اول آغاز شده و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز اخذ رأی مرحله دوم ادامه خواهد یافت.

مرحله دوم انتخابات روز جمعه ۱۵ تیر برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha