دادستان ایلام: مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری در سلامت برگزار شد

ایلام - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان ایلام گفت: مرحله دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در سلامت کامل و مشارکت پرشور مردم این استان برگزار شد.

"عبدالوهاب بخشنده" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: انتخابات ۱۵ تیرماه همانند مرحله اول بدون هیچگونه مشکل امنیتی یا چالشی که فرایند برگزاری آنرا مختل کند، در سطح استان ایلام برگزار شد.

وی افزود: در جریان برگزاری انتخابات ۱۵ تیرماه، در تمام شعب هنگام اخذ رأی و نیز شمارش آراء نظارت‌های لازم انجام می‌شد تا روند انتخابات در استان با سلامت طی شود.

بخشنده یادآور شد: موارد جزئی از تخلفات در پیرامون شعب توسط برخی هواداران نامزدها با هدف ترغیب رأی دهندگان به نامزد موردنظرشان وجود داشت که این موارد با ارشاد و تذکر مدیریت شد.

وی ادامه داد: رؤسای ستادهای تبلیغاتی نامزدها و هواداران آن‌ها نیز در زمان قانونی تبلیغات، روز رأی گیری و بعد از اعلام نتیجه نهایی از سوی ستاد انتخابات وزارت کشور، نسبت به قانون انتخابات تمکین داشتند.

دادستان ایلام خاطرنشان کرد: در مجموع این دوره از انتخابات ریاست جمهوری یکی از سالم‌ترین و بی حاشیه‌ترین انتخابات در استان ایلام بود.

به گزارش ایرنا، در مرحله اول( هشتم تیرماه) انتخابات ریاست جمهوری، بیش از ۲۰۸ هزار نفر و در مرحله دوم(۱۵ تیرماه) هم بیش از ۲۷۱ هزار نفر از مردم استان ایلام در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کردند.

از مجموع شمارش ۲۶۴ هزار و ۸۷۹ رأی صحیح مأخوذه، "مسعود پزشکیان" ۱۸۰ هزار و چهار رأی و "سعید جلیلی" ۸۴ هزار و ۸۷۵ رای را به خود اختصاص دادند.

مسعود پزشکیان با کسب بیش از ۱۶ میلیون رأی در سراسر کشور به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha