۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۴۰
کد خبرنگار: 2218
کد خبر: 85532679
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

صابئین مندایی به رئیس جمهور منتخب تبریک گفتند

۱۷ تیر ۱۴۰۳، ۲۰:۴۰
کد خبر: 85532679
صابئین مندایی به رئیس جمهور منتخب تبریک گفتند

اهواز _ ایرنا _ صابئین مندایی با ارسال پیامی انتخاب دکتر مسعود پزشکیان را به عنوان رییس جمهور ایران اسلامی تبریک گفته و اعلام کردند برای اعتلای ایران اسلامی همراه با همه هموطنان در کنار وی قرار دارند.

به گزارش ایرنا در پیامی که هیات شهدا و ایثارگران صابئین مندایی ایران روز یکشنبه در اختیار ایرنا قرار داد،آمده است: طبق فرمایش گنزاربا در کتاب مقدس ما صابیین مندایی، خدمت به خلق بزرگ‌ترین کار خداپسندانه نزد پروردگار است که دارای اجر دنیوی، معنوی و اخروی است.

آنان در این پیام تصریح کرد: دکتر پزشکیان رئیس جمهور ایران اسلامی این پست نه براساس قومیت و دین بلکه براساس اعتماد آحاد ملت به دیدگاه و وعده‌های شما حاصل شده است.

در ادامه تصریح کردند: ضمن آرزوی توفیق روز افزون در عملکرد و تعهدی که به رهبر فرزانه انقلاب و ملت غیور ایران داده‌اید، سرافرازی شما را از درگاه ایزد منان(بیت هیی) خواستاریم و ما جامعه صابیین مندایی نیز همانند همه هموطنان عزیزمان فارغ از هر قوم و مذهبی، آمادگی خود برای سرافرازی و اعتلای مملکت عزیزمان اعلام میداریم.

براساس این گزارش دکتر مسعود پزشکیان روز جمعه (۱۵ تیرماه) در دومین مرحله از انتخابات ریاست جمهوری با کسب بیش از ۱۶ میلیون رای، به عنوان با کسب اکثریت آرا، رئیس‌جمهور منتخب مردم شد.

صابئین مندایی پیروان حضرت یحیی (ع) از پیامبران بزرگ الهی هستند و عقیده دینی آنها برگرفته از عقیده حضرت آدم (ع) و تا آخرین پیامبر آنها حضرت یحیی(ع) ادامه یافته است.
دین صابئین مندایی از قدیمی‌ترین آیین‌های الهی است و اصلی‌ترین رکن دینی آنها غسل تعمید است. اهواز، سوسنگرد، شوشتر و ماهشهر بیشترین پیروان این دین را در خود دارد و محل سکونت آن‌ها عموما خوزستان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha