پارک فناوری پردیس به منطقه بین‌المللی نوآوری ایران ارتقا می‌یابد+فیلم

تهران- ایرنا- معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور با اشاره به تصویب آیین‌نامه ایجاد منطقه بین‌المللی نوآوری ایران، از ارتقا و تغییر ماهیت پارک فناوری پردیس به منطقه بین المللی نوآوری ایران خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، روح الله دهقانی فیروزآبادی صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری رویداد بین المللی المپیک فناوری، یکی از اقدامات ارزشمند دولت سیزدهم را ایجاد زیرساخت ها برای توسعه و پیشرفت در فناوری ها در آینده عنوان کرد.

وی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب در خصوص دولت سیزدهم افزود: معظم له فرمودند یکی از ویژگی های خوب دولت این بود که فردای کشور را فدای امروز نکرد.

دهقانی در ادامه، به ایجاد منطقه بین المللی نوآوری ایران پرداخت و گفت: حدود شش ماه پیش با توجه به توسعه دیپلماسی فناوری و بازار صادرات محصولات فناورانه و فعالیت شرکت های دانش بنیان پیشنهادی توسط مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری و معاونت علمی به رئیس جمهور پیشین شهیدآیت‌الله ابراهیم رئیسی برای ایجاد یک منطقه نوآوری بین المللی همچون بسیاری کشورهای دنیا ارائه شد.

وی افزود: این منطقه باید قوانین سهل گیرانه و تسهیلگری با فرصت های ویژه برای فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری داشته باشد تا بتوانیم نیروهای علمی، فناوران، همکاری های دانشمندان، سرمایه گذاری خارجی و ضمانت های راحت تر و اینترنت باکیفیت‌تر و امکانات بیشتری نسبت به جاهای دیگر و بدون قوانین دست و پاگیر را در این منطقه اعمال کنیم.

این مجموعه پیشنهادات تحت عنوان آیین نامه ایجاد منطقه بین المللی نوآوری ایران به هیات دولت ارائه داد که در کمیسیون علمی و فناوری و هوشمندسازی بحث و بررسی و در دولت تصویب شد. طبق این مصوبه پارک فناوری پردیس از جهت کالبدی، فیزیکی، سقفی و زمینی همچنین قانونی با تسهیلات قانونی جدید (در بیش از ۴۰ ماده آیین نامه) ارتقا می‌یابد تا بتواند به منطقه بین المللی نوآوری تغییر ماهیت دهد.

تاکید بر حرکت به سمت فناوری‌های نوظهور

وی با اشاره به وجود ظرفیت مناسب و بالقوه مغزافزاری و نیروی انسانی دانش آموخته در کشور و ضرورت توجه ویژه به حوزه فناوری های نوظهور گفت: حرکت در مسیر توسعه فناوری‌های نوظهورهمچون هوش مصنوعی، رباتیک، علوم شناختی، اتصال‌پذیری، اطلاعات و ارتباطات، اقتصاد دیجیتال و سایر حوزه‌های فناوری که در زمره فناوری‌های «برافکن» قرار می‌گیرند، به شکل توام می‌توانند فرصت ویژه برای قرار گیری در باشگاه های برتر و پیشرفت کشور باشد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور تاکیدکرد: مجموعه معاونت علمی بر مبنای روندهای جهانی، نیاز روز کشور و جهان در برخی حوزه‌های فناورانه برنامه‌ریزی کرده و توسعه این حوزه‌ها را در دستور کار قرار داده است.

وی از برنامه ریزی این مجموعه برای برگزاری «رویداد بین المللی المپیک فناوری» در پنج حوزه گوناگون فناوری‌های پیشرفته و نوظهورشامل هوش مصنوعی، امنیت سایبری، برنامه‌نویسی، رباتیک و پهپاد با حضور دانش آموزان و دانشجویان نخبه ایران و جهان در آبان ماه سال جاری در محل پارک فناوری پردیس خبر داد.

افتتاح ساختمان هوش مصنوعی؛ ۱۹ تیرماه
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور در ادامه از راه اندازی و افتتاح ساختمان سازمان ملی هوش مصنوعی کشور فردا (سه شنبه ۱۹ تیرماه) با حضور سرپرست ریاست جمهوری خبر داد و خاطرنشان کرد: مدتی پیش راه اندازی این مجموعه و تشکیل شورای راهبردی هوش مصنوعی تصویب شده بود. تا پایان سال ۱۴۰۳ نیز زیرساخت‌های مناسبی برای تامین مزرعه پردازش گرافیکی در این مجموعه دایر خواهد شد.

دهقانی تصریح کرد: آیین‌نامه ارتقای اندیشکده‌ها تدوین شده است و تاکنون قریب به ۱۰ اندیشکده گواهی دانش بنیانی دریافت کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha