حماس: نتانیاهو در برابر مذاکرات آتش‌بس کارشکنی می‌کند

تهران- ایرنا- حماس امروز (دوشنبه) بار دیگر تأکید کرد که باوجود انعطاف و تعامل مثبت این جنبش برای تسهیل در دستیابی توافق آتش‌بس، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در برابر مذاکرات کارشکنی می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، جنبش حماس با اشاره به افزایش تجاوزات و جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، تأکید کرد که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم موانع زیادی را در برابر مذاکرات قرار داده است و برای کوچاندن اجباری فلسطینیان تلاش می‌کند.

حماس گفت: از طرف‌های میانجی می‌خواهیم که برای پایان دادن به بازی‌های نتانیاهو و جنایت‌های آن مداخله کند. همچنین از جامعه جهانی می‌خواهیم که برای توقف جنایت نسل‌کُشی اعمال بر رژیم صهیونیستی اعمال فشار کند.

حماس افزود: از ملت مقاوم و پایدار خود می‌خواهیم که نسبت به حیله‌گری‌های ارتش دشمن صهیونیستی هوشیار باشد تا در دام جنگ روانی نتانیاهو و ارتش آن گرفتار نشوند.

این جنبش همچنین گفت: مقاومت قهرمان به مقابله قهرمانانه با دشمن تا شکست تجاوزات و نابودی آنها ادامه خواهد داد.

حماس در خصوص مذاکرات توافق آتش‌بس نیز گفت: ما انعطاف و تعامل مثبتی برای تسهیل در دستیابی به توافق آتش‌بس از خود نشان دادیم اما نتانیاهو موانع زیادی در برابر مذاکرات قرار داد.

درحالی که دور جدید مذاکرات غیرمستقیم بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس برای دستیابی به توافق آتش بس و مبادله اسیران با میانجیگری مصر و قطر و آمریکا از چند روز پیش آغاز شده است، شبکه المیادین به نقل از رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش داد که «رونین بار» رئیس آژانس امنیت داخلی این رژیم موسوم به «شاباک» امروز برای بررسی دستیابی به قرارداد مبادله اسیران و توافق بر سر آتش بس در نوار غزه به قاهره پایتخت مصر سفر کرده است.

بر اساس این گزارش، رئیس شاباک در مصر با مقامات بلند پایه این کشور دیدار خواهد کرد و با آنها در مورد چند موضوع از جمله کنترل گذرگاه رفح در مرز نوار غزه و مصر گفت و گو می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha