۱۲ واحد تولیدی اصفهان از بی‌احتیاطی و نقص در سیستم دچار آتش‌سوزی شد

اصفهان- ایرنا- مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۲ مورد حریق در واحدهای تولیدی سطح استان ناشی از بی‌احتیاطی و نقص در سیستم‌ها به وقوع پیوسته است.

به گزارش ایرنا به نقل از مدیریت بحران استانداری اصفهان، منصور شیشه فروش شامگاه دوشنبه افزود: صنایع باید نسبت به بررسی وضعیت ایمنی شبکه‌ها و تابلوهای برق، ایمنی شبکه‌های گازرسانی، ایمنی سیلندرهای گاز و اکسیژن و محل نگهداری مواد پر خطر و اشتعال‌زا و رفع خطر از تاسیسات سرمایشی اقدام نمایند.

وی ادامه داد: بعد از ظهر امروز ساعت ۱۰:۱۴، محل دپوی ضایعات یک واحد ریسندگی واقع در محور جاده روستای جزه شهرستان کوهپایه دچار آتش سوزی شد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: با حضور عوامل امدادی و مدیریت بحران شهرستان و اعزام ماشین‌آلات آتش‌نشانی از شهرداری کوهپایه، تودشک، شهرک صنعتی و پادگان هاشم آباد ارتش، عملیات اطفای حریق و جداسازی دپو ها برای پیشگیری از سرایت آتش به بخش‌های دیگر و ایمن سازی محل پس از یک ساعت تلاش انجام شد.

وی تصریح کرد: در این حادثه آسیب جانی گزارش نگردید اما با توجه به افزایش دما تاکید می‌گردد تمامی واحدهای صنعتی و تولیدی، صنایع واقع در شهرک‌های صنعتی و خارج از محدوده و نیز واحدهای گلخانه‌ای، دام، طیور و... نسبت به رعایت الزامات ایمنی اقدام کنند.

شیشه‌فروش ادامه داد: همچنین توصیه می‌شود، در مراحل انبار، نگهداری و دپوی محصولات و ضایعات نسبت به تامین و استقرار تجهیزات اطفای حریق و سیستم‌های برخط اعلان حریق در محل کارخانه و شرکت اقدام و با بیمه نمودن اموال، آمادگی خود در برابر حوادث غیر مترقبه را بالا ببرند.

وی در ادامه صحبت‌های خود توجه به وقوع حادثه حریق بامداد امروز در طبقه منفی ۲ یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه در خیابان برازنده که منجر به حضور عوامل امدادی و آتش نشانی و اطفای حریق و خروج اضطراری تعدادی از ساکنین گردید، اظهار کرد: با توجه به سوابق وقوع حوادث مشابه در ساختمان‌های مسکونی و تجاری و با توجه به شرایط افزایش دما و پتانسیل وقوع حریق، مدیریت بحران استان اصفهان ضمن ابلاغ دستورالعمل ایمنی حریق به بخش‌های اجرایی خواستار رعایت تمامی ضوابط ایمنی و آتش‌نشانی در ساختمان‌های مسکونی و تجاری، مجتمع‌های مسکونی و بلند مرتبه، مجتمع‌های اداری درمانی و تجاری شده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: هیئت مدیره ساختمان‌ها و متولیان تاسیسات این اماکن موظفند نسبت به رفع نواقص ایمنی در شبکه‌ها و تابلوهای برق، استاندارد سازی سیستم آسانسور، باز بودن مسیر پله ها و ورودی خروجی ساختمان‌ها با سهولت دسترسی سریع و امکان تردد خودروهای امدادی اقدام کنند.

وی تاکید کرد: همچنین هیئت مدیره ها باید نسبت به تعبیه مخازن ذخیره آب آتش‌نشانی مجهز به پمپ، تجهیز ساختمان به سیستم برق اضطراری، داشتن درب های دود بند استاندارد، اخذ تاییدیه های ایمنی و آتش‌نشانی، نصب سیستم های بر خط اعلام و اطفای حریق، تامین ایمنی تاسیسات سرمایشی، گرمایش و موتورخانه، توجه داشته باشند.

شیشه‌فروش بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی با تشکیل کارگروه پایش ایمنی ساختمان‌های مهم و بلند مرتبه و پیگیری ارزیابی ایمنی ساختمان های آسیب‌پذیر شناسایی شده از مرکز تحقیقات راه و شهرسازی مسولیت پیگیری اجرای طرح‌های ایمنی برای ساختمان‌های ناایمن شناسایی شده را بر عهده دارد.

وی اضافه کرد: همچنین شهرداری‌ها موظفند با تشکیل کارگروه تخصصی و با همکاری عوامل آتش‌نشانی نسبت به ارزیابی ایمنی ساختمان‌های اداری، فرهنگی، مسکونی، تجاری و درمانی ناایمن و آسیب‌پذیر در برابر حریق، ریزش و فرونشست زمین و ... مطابق با چک لیست‌های ابلاغی اقدام و پس از ابلاغ کتبی نواقص شناسایی شده به مالکین ساختمانها و تعیین زمان برای رفع نواقص در صورت عدم اقدام مالکین در رفع نواقص ایمنی از طریق مراجع قانونی پیگیری لازم برای رفع خطر و ایمن نمودن ساختمانها را انجام دهند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تاکنون ۷۵ ساختمان ناایمن شناسایی شده توسط اداره کل راه و شهرسازی با ثبت در سامانه‌های مرتبط برای ارزیابی‌های ثانویه به مرکز تحقیقات راه و شهرسازی کشور ارسال گردیده که لازم است نسبت به تسریع در انجام ارزیابی توسط مرکز اقدام لازم صورت پذیرد.

اصفهان بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha