پیش‌بینی شرکت ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در طرح تابستانه مهارت در استان مرکزی

اراک - ایرنا - معاون آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: پیش‌بینی شده ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز این استان در تابستان امسال با هدف غنی‌سازی اوقات فراعت در طرح مهارت شرکت کنند.

«محمد جهانگیری» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، افزود: دانش‌آموزان دختر و پسر در ۲ رده سنی ۱۲ تا ۱۵ و ۱۶ تا ۱۸ سال می‌توانند در ۳۰ رشته شرکت و گواهینامه مهارتی را با توجه به رده سنی دریافت کنند.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال مهارت‌آموزی را در مراکز خصوصی می‌گذرانند و دانش آموزان رده سنی ۱۶ تا ۱۸ سال این دوره‌ها را در مراکز دولتی به صورت رایگان طی می‌کنند.

معاون آموزش و پژوهش اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی، درباره مدت زمان آموزش در این طرح گفت: دانش‌آموزان رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال به مدت ۲۰ تا ۶۰ ساعت و دانش‌آموزان ۱۶ تا ۱۸ سال هم ۶۰ تا ۱۲۰ ساعت در دوره طرح تابستانه شرکت می‌کنند.

جهانگیری افزود: اکنون ثبت‌نام از علاقمندان با مراجعه به مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان مرکزی آغاز شده و دانش‌آموزان می‌توانند اطلاعات رشته‌های مهارتی، آدرس مراکز و ساعت شرکت در دوره را از سایت فنی و حرفه‌ای استان مرکزی در قسمت آموزش دوره‌های آموزشی و سپس بخش عناوین دوره و آموزش سه ماهه دوم را مشاهده کنند.

وی بیان کرد: اولین دوره طرح تابستانه مهارت دانش‌آموزی در استان مرکزی، سال گذشته برگزار شد و ۲ هزار و ۴۳۰ دانش‌آموز سال گذشته در این دوره شرکت کردند.

۲۱ مرکز دولتی، ۴۲۰ آموزشگاه آزاد و ۱۵۰ مرکز جوار کارگاهی ( واحدهای آموزشی مستقر در صنایع) در استان مرکزی فعال و آموزش‌های مهارتی به متقاضیان ارایه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha